رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410404

کدخدایی: شورای نگهبان ضرورت الحاق و یا عدم الحاق به CFT را تعیین نمیکند، بلکه فقط درباره آن نظر میدهد / ۱۱ ایراد به این لایحه گرفتیم نه ۲۲ ایراد

ساعت24-کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر اینکه این شورا در ایراداتی که به لایحه کنوانسیون CFT وارد کرده، سیاسی برخورد کرده است، گفت: شورای نگهبان ۱۱ ایراد و نه ۲۲ ایراد به این کنوانسیون وارد کرده است. این شورا در بیان ایرادات به این لایحه سیاسی برخورد نکرده است.

کدخدایی
سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان ضرورت الحاق و یا عدم الحاق به کنوانسیون یا معاهده‌ای نظیر CFT را تعیین نمی‌کند، بلکه فقط درباره انطباق آن با شرع یا قانون اساسی آن نظر می‌دهد.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، عصر امروز (شنبه، 24 آذر) در همایش ایران و لوایح چهارگانه FATF که در محل دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، در سخنانی، گفت: اگر کشور تصمیم می‌گیرد که به یک کنوانسیون یا معاهده بین المللی بپیوندد و مصلحت است، مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره آن نظر می‌دهد.

وی افزود: شورای نگهبان ضرورت الحاق و یا عدم الحاق به کنوانسیون یا معاهده‌ای نظیر CFT را تعیین نمی‌کند، بلکه فقط درباره انطباق با شرع و قانون اساسی درباره آن نظر می‌دهد.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر اینکه این شورا در ایراداتی که به لایحه کنوانسیون CFT وارد کرده، سیاسی برخورد کرده است، اظهار داشت: شورای نگهبان 11 ایراد و نه 22 ایراد به این کنوانسیون وارد کرده است. این شورا در بیان ایرادات به این لایحه سیاسی برخورد نکرده است.

کدخدایی ادامه داد: شورای نگهبان جای مجلس و یا مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست اما سر جای خودش است و محکم در این جایگاه قرار گرفته است و طبق وظایفش عمل می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها