رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410418

۳ روز ‌تا پایان مهلت لبنیاتیها برای ارزانی

ساعت24-دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی اعلام کرد که براساس ابلاغیه‌ ارسال شده برای کارخانه‌های تولیدکننده محصولات لبنی، آنها تا سه‌شنبه ۲۷ آذرماه برای کاهش قیمتها و رعایت نرخ‌های اعلامی فرصت دارند و در غیر این صورت برخوردها و جریمه‌های سنگینی در انتظارشان است.

هفته گذشته رضا باکری - دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی - گفته بود که در پی بررسی‌های صورت گرفته، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کاهش قیمت لبنیات را با در نظر گرفتن حاشیه سود قانونی ۱۴ درصدی در دستور کار قرار داد که رضایت کارخانه‌ها را نیز در برداشت.

وی ادامه داد: در این میان نرخ‌های جدید که کاهش قیمت هفت تا ۱۱ درصدی انواع لبنیات را باعث می‌شود، به تصویب سازمان حمایت رسید و به کارخانه‌های لبنی ابلاغ شد که این قیمت‌های مصوب را روی محصولات خود درج کنند.

حالا حدود یک هفته از این اظهارات می‌گذرد و در همان زمان یک روز وقت برای لبنیاتی‌ها در نظر گرفته شده بود اما به نظر می‌رسد هنوز آن‌ها این نرخ‌ها را رعایت نکرده‌اند.

در این رابطه باکری در پاسخ به ایسنا درباره این‌که چرا صنایع لبنی به ابلاغیه رسمی ستاد تنظیم بازار عمل نکرده و قیمت محصولات خود را کاهش نداده‌اند؟ توضیح داد که ابلاغیه مورد نظر بیستم آذر ماه امسال برای کارخانه‌های لبنی ارسال شده است و به آن‌ها بابت اجرای قانون یک هفته فرصت داده شده است.

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی اظهار کرد: اگر نرخ‌های اعلام شده تا مهلت تعیین شده در همه برندهای صنایع لبنی اعمال نشود، دستگاه‌های نظارتی برخورد قاطعی با متخلفان در این صنعت خواهند کرد و جریمه‌های سنگینی در انتظار آن‌هایی است که مرتکب گران‌فروشی شوند.

لینک کوتاه

برچسب‌ها:

قیمت محصولات لبنیات

لبنیات

نظرات

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها