رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410462

همکاری دانشگاه‌های انگلیس با تحریم‌های آمریکا علیه ایران

ساعت 24- یک روزنامه انگلیسی در گزارشی شنبه به آثار تحریم‌های یکجانبه آمریکا بر دانشجویان ایرانی در انگلیس پرداخته و نوشته واحدهای درسی بعضی از آن‌ها به همین دلیل معلق شده است.

style="text-align:justify"> یک روزنامه انگلیسی در گزارشی شنبه به آثار تحریم‌های یکجانبه آمریکا بر دانشجویان ایرانی در انگلیس پرداخته و نوشته واحدهای درسی بعضی از آن‌ها به همین دلیل معلق شده است.

گاردین نوشته «پارسا سعادت»، دانشجوی رشته حقوق دانشگاه «ردینگ» یکی از دانشجویان ایرانی‌تبار دانشگاه‌های انگلیس است که قادر به پرداخت شهریه تحصیلش نیست و فارغ‌التحصیل شدنش در معرض خطر قرار گرفته است.
خانواده این جوان ۲۳ ساله پول پرداخت شهریه را دارند، اما او به دلیل تحریم‌های آمریکا قادر نیست این پول را دریافت کند. دانشگاه به او گفته تنها راه ممکن برای او این است که در تعطیلات کریسمس به تهران سفر کند و با ۵۳۵۰ پوند پول نقد برای ترم آینده برگردد.


یکی از مقام‌های دانشگاه در ایمیلی به او نوشته است: «این [تعطیلات]فرصت مناسبی است تا پول مورد نظر را بعد از تعطیلات کریسمس از ایران بیاورید. اگر پرداخت پول تا آن تاریخ انجام نشود، ترمتان معلق می‌شود.»
سادات می‌گوید دست‌کم ۶ بار به او هشدار داده شده وضعیتش معلق خواهد شد. او دانشجوی سال آخر است و تا حالا ۳۰۶۰۰ پوند برای تحصیلش در این دانشگاه هزینه کرده است.
او گفت: «فقط من اینطور نیستم. یکی از دانشجویان دیگر، والدینش برایش پول نقد آورده‌اند. تحریم‌ها دارند مردم عادی را هدف قرار می‌دهند. در واقع، این یک محاصره اقتصادی است.»
گاردین نوشته مشخص نیست چه تعداد دانشجو با چنین وضعی مواجه هستند، ولی «انجمن ایرانیان» در لندن وضعیت آن‌ها را «بسیار غم‌انگیز» توصیف می‌کند.
یکی از اساتید سادات گفته حتی اگر این پول را بتوان تهیه کرد حمل این همه پول نقد کار خطرناکی است. او گفته دانشگاه اینجا بایستی در برابر این بی عدالتی که نتیجه سیاست‌های دولت ترامپ است ایستادگی کند.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها