رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410592

توضیحات صالحی درباره اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان پیاده‌روی اربعین

ساعت24-امروز در جلسه علنی مجلس حبیب‌اله دهمرده سوال خود را در مورد اقدامات وزارت فرهنگ در پیاده‌روی اربعین از سیدعباس صالحی پرسید.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال دهمرده گفت: طبیعتا این طور است که راهپیمایی اربعین یک فرصت بزرگ برای همگرایی ملی و منطقه‌ای است که باید حداکثر استفاده را از آ‌ن داشته باشیم.

وی تاکید کرد: با توجه به طرح‌هایی که مطرح شده در جریان پیاده‌روی اربعین باید ماهیت اربعین حفظ شود تا بتوانیم فرهنگ آ‌ن را حفظ کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقداماتی که جهت بهره‌وری بیشتر راهپیمایی اربعین در این وزارتخانه صورت گرفته است گفت: چاپ و تکثیر دو میلیون کتاب در سال ۹۶ و ۹۷ حضور سه هزار مبلغ داوطلب در سال ۹۷، فعالیت این حوزه در شبکه‌های اجتماعی، ایجاد بیش از ۱۰۰ موکب در داخل کشور و در عراق، ایجاد نمایشگاه‌ها و نمایش‌های اجرایی با موضوع اربعین و برپایی سینمای سیار و نمایش‌های آیینی از جمله فعالیت‌های این وزارتخانه در ایام راهپیمایی اربعین بوده است.

صالحی خاطرنشان کرد: ۹۰ قاری ممتاز با بیش از ۱۳۰۰ برنامه و ۱۲۰ سخنران با ۱۴۰۰ سخنرانی در این ایام فعالیت داشته‌اند در این راستا به کمک موکب‌هایی که ایجاد شد پیوست فرهنگی را ایجاد کردیم که با توجه به آسیب‌شناسی‌هایی که در سال‌های گذشته انجام داده بودیم مشکلات این چنینی با این پیوند فرهنگی برطرف شود.

وی با بیان اینکه امسال حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برای این راهپیمایی ثبت‌نام کرده بودند، عنوان کرد: با توجه به این حرکت‌هایی که اتفاق افتاده ما جشنواره فیلم و عکس هم داشتیم که با ۳۵۰۰ اثر برگزار شد و جشنواره‌های استانی هم که با بحث اربعین درگیر بودند در دیگر استان‌ها برپا شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها