رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410759

مسکو اخبار بیبیسی درباره دخالت روسیه در اعتراضات فرانسه را جعلی خواند

ساعت 24- سخنگوی وزارت خارجه روسیه از مردم انگلیس خواست اخبار جعلی بی‌بی‌سی را درباره مداخله ادعایی مسکو در اعتراضات اخیر فرانسه مورد ارزیابی درست قرار دهند.

div>

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از رسانه‌ها و مردم انگلیس خواست فعالیت‌های شبکه خبری بی‌بی‌سی را که درصدد است تا به هر قیمتی مدارکی را درباره نقش ادعایی مسکو در اعتراضات موسوم به جلیقه زردها در فرانسه پیدا کرده و به طور فعالانه درگیر نشر اخبار جعلی است، مورد ارزیابی درست قرار دهند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز یکشنبه به شبکه روسیا ۲۴ اعلام کرد من از رسانه‌ها و عموم مردم انگلیس یک سوال دارم: آن‌ها چگونه چنین مواردی را که کارکنان شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی شان درگیر آن هستند، مورد ارزیابی قرار می‌دهند؟

این مقام وزارت خارجه روسیه یادآور شد آفکام، سازمان تنظیم کننده مقررات رسانه‌ای انگلیس، به طور منظم تحقیقاتی را در خصوص ادعاهای مربوط به نقض قوانین پخش از سوی رسانه‌های روسی صورت داده و مدعی است که این تحقیقات در پاسخ به شکایات عموم مردم انگلیس به مقامات آفکام صورت می‌گیرد. زاخارووا تاکید کرد ادعاهای سازمان تنظیم مقررات رسانه‌ای انگلیس فاقد اعتبار است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه رویکرد بدبینانه روزنامه نگاران بی‌بی‌سی، که همیشه مدعی حمایت از یک رویکرد بی طرفانه و مستقل هستند، را مورد تاکید قرار داد.

زاخارووا در پایان اعلام کرد روسیه تمایل دارد موضوع نشر چنین اخبار جعلی را در نهادهای بین المللی مرتبط مطرح کند و نامه‌ای را در این خصوص به سازمان امنیت و همکاری اروپا ارسال کند.

پیشتر اولگا ایوشینا، یکی از خبرنگاران بی‌بی‌سی در روسیه اعتراف کرد که این شبکه خبری به دنبال دستیابی به مواردی است تا آن‌ها را به نقش ادعایی روسیه در اعتراضات اخیر در فرانسه ارتباط دهد و از روزنامه نگاران خود برای یافتن هرگونه ارتباطی در این زمینه درخواست کرده است.

مسئله نقش ادعایی روسیه در اعتراضات اخیر فرانسه از زمانی شکل گرفت که ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در نهم دسامبر اعلام کرد این کشور به دنبال بررسی گزارش رسانه‌ها درباره مداخله ادعایی روسیه در اعتراضات موسوم به جلیقه زردها در این کشور است.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها