رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 411164

جهانگیری: بخش‌های مهم اقتصادی مورد تهاجم دشمن است/ آمریکا میخواهد مردم با تنگنا رو به رو شوند

ساعت24-معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه بخش های اقتصادی مهم مورد تهاجم دشمن است، ما نمی‌توانیم راحت‌به مردم بگوییم وارد جنگ شدیم، گفت: بمب باران نیست ولی امریکایی ها اسم همین جنگ را هم‌جنگ اقتصادی علیه ایران گذاشتند و مراکز حساس اقتصادی ایران را که می‌تواند برای مردم رفاه ایجاد کند هدف گیری کردند تا مردم با تنگنا رو به رو شوند.

جهانگیری
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم رونمایی از ۱۰ طرح فناورانه جهاد دانشگاهی که در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: خدا را سپاس می گویم که کارهای مهمی در کشور در حال انجام است، وقتی پروژه های نفت به دانشگاه ها اعلام شد که گلوگاه های مهم صنعت نفت است و احتمال دارد دوباره این صنعت مورد تحریم آمریکا قرار بگیرد دوستان در جهاد دانشگاهی دست به کار شدند و به فضل الهی نتیجه داد.

وی افزود: محققان‌جهاد دانشگاهی در همه زمینه ها به خصوص صنایع دریا فعالیت خوبی دارند.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه آنچه مهم و مورد توافق همه است اینکه دانش پایه اصلی اقتدار هر کشوری است و برای کشوور ما هم با سابقه تمدنی که در تولید علم همواره به این موضوع اهمیت داده دانش بسیار مهم است، گفت: توسعه پایدار و همه جانبه مسیر توسعه علمی است و هیچ مسیری سریع تر از علم نمی تواند ما را به توسعه پایدار برساند لذا باید ملزومات ان را از نظر تئوری و عملی فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جهت گیری اصلی در این زمینه از صدر نظام باید شکل بگیرد که به فضل الهی شکل گرفته و در تمام دستگاه ها حتی بدنه شرکت ها چه خصوصی چه دولتی انجام شده است

جهانگیری با بیان اینکه باید تلاش کنیم که مبانی این توسعه را به طور کامل داشته باشیم‌، گفت: شاید یکی از ضرورت هایش دانش یکپارچه تولید و فناوری باشد. نقش فناوری ها در دهه های اخیر به این دلیل که همه بشریت به سمت توسعه علم جدی رفته، بسیار زیاد است و مهم ترین دستاوردهایش همین فناوری های جدیدی است که به سرعت در دنیا شکل گرفته و نقش محوری در توسعه دارد و یک تحول اساسی در روند توسعه ایجاد کردند و جای خیلی از سرمایه ها در توسعه تغییر کرده است.

به گفته وی، زمانی منابع طبیعی مهم ترین عامل پیشرفت بود اما امروز منابع انسانی با کیفیت و متخصص سبب پیشرفت کشورها می شود. دانش نیروهای متخصص نقش مهم تری از ابزارهای پیچیده صنعتی دارد. مدیریت دانش بر بقیه مدیریت ها غلبه یافته و این مجموعه می‌تواند مسیر توسعه هر کشور را فراهم کند. ما چه در شرایط عادی چه در شرایط سخت و دشوار که شرایط امروز کشور است باید از طریق علم پیشرفت کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه نهادهایی که نقششان فرصت سازی و ایجاد ظرفیت بوده در دوران سخت بیشتر می‌توانند نقش افرین باشند و جهاد دانشگاهی یکی از این نهادهاست، گفت: نیروهای جوانی که در جهاد ورود یافتند چه در دوره جنگ، چه سازندگی و چه بعدها نقش اساسی قائل بودند که مسائلی که دیگران می‌گویند نمی شود و نمی‌توانیم اینها می گویند می شود و می‌توانیم انجام دهیم.

وی ادامه داد: دوران جنگ یکی از دوران شکوفایی استعدادهای این کشور است، دوران سختی بود، شهید دادیم، تهاجم به کشور شد، ولی در همان دوران هم کارهایی انجام شد که جزء دوران استثنایی این کشور است. در هربخشی نیروهای تحصیلکرده باانگیزه موانع را برطرف کردند و جهاد دانشگاهی در این بخش ها می درخشد.

به گفته جهانگیری، اکنون هم در چنین دوره ای هستیم، بخش های اقتصادی مهم مورد تهاجم دشمن است ما نمی‌توانیم راحت‌به مردم بگوییم وارد جنگ شدیم، بمب باران نیست ولی امریکایی ها اسم همین جنگ را هم‌جنگ اقتصادی علیه ایران گذاشتند و مراکز حساس اقتصادی ایران را که می‌تواند برای مردم رفاه ایجاد کند هدف گیری کردند تا مردم با تنگنا رو به رو شوند.

وی افزود: بخش نفت و گاز به عنوان منبع اصلی درامدی کشور مورد تهاجم است، مشخص است که بسیاری از نیازها از این طریق انجام‌ نمی شود و حتما به مردم فشار وارد می شود. باری بر دوش بخش نفت و گاز است و کار نیروهای دانشگاهی ما این است که نیازها را با کمک‌صنعت نفت برطرف کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: وقتی اجازه واردات قطعات خودرو به ایران ممنوع می‌شود مشخص است که ممکن است صدها هزار نیروی انسانی کارشان را از دست بدهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها