رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 411166

ادعاهای بی اساس سفیر بحرین در ریاض علیه ایران

ساعت24-سفیر بحرین در عربستان، جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریسم، دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه و دست داشتن در ناآرامی های بحرین در سال2011 متهم کرد.

شیخ حمود بن عبدالله آل خلیفه، سفیر بحرین در عربستان در گفت‌وگو با روزنامه سعودی عکاظ در پاسخ به سوالی مبنی بر نفوذ ایران در بحرین و منطقه گفت که ایران بر اصلی به نام اصل صادر کردن انقلاب و همچنین اصل ولایت فقیه تکیه دارد که این مساله برای بحرین، کشورهای خلیج(فارس)، بیشتر کشورهای دوست و برادر و همچنین جامعه بین‌المللی غیرقابل قبول است زیرا باعث می‌شود ایران به طور علنی در امور داخلی دیگر کشورها دخالت کند.

وی مدعی شد که این سیاست ایران تجاوز به کشورهای همسایه و تلاشی برای دیکته کردن یک سیاست مشخص به کشورهای همسایه است و این در تضاد با قوانین بین‌المللی است.

سفیر بحرین در ریاض مدعی شد که ایران از تروریسم حمایت مالی و فکری می‌کند و بسیاری از گروهک‌های تروریستی را آموزش و به آنها سلاح می‌دهد و کشور بحرین از این سیاست ایران که به دنبال ایجاد فتنه، خشونت و فرقه‌گرایی است رنج های زیادی برد.

حمود بن عبدالله در ادامه مدعی شد که علیرغم اتحاد در بحرین و استحکام جبهه ملی اما انقلاب 2011 نزدیک بود کودتایی علیه نظام حاکم ایجاد کند و این امر نزدیک بود که در بحرین ناامنی و بی ثباتی ایجاد کند.

سفیر رژیم آل خلیفه در ریاض گفت که ما به یاری خداوند، تدبیر پادشاهی ، آگاهی ملت و درک این توطئه و همچنین ایستادگی کشورهای عضور شورای همکاری خلیج(فارس) به خصوص عربستان با قدرت سیاسی، نظامی و امنیتی از طریق نیروهای درع الجزیره توانستیم طرح‌ها و برنامه های ایران را با شکست مواجه کنیم.

وی در ادامه با تقدیر و تشکر از مواضع پادشاه عربستان مدعی شد که همکاری مداوم میان بحرین و عربستان بهترین سلاح برای مقابله با ایران است که خطر آن نه تنها بحرین را هدف قرار داده است بلکه بازوهای تروریستی آن با اقدامات خصمانه خود به یمن، لبنان ، سوریه، عراق، مصر و دیگر کشورهای منطقه نفوذ کرده اند.

به گزارش ایسنا، ادعای تلاش ایران برای ایجاد بی ثباتی در منطقه درحالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می کنند جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه است و برای حل بحران های منطقه از جمله بحران یمن و سوریه تلاش های فراوانی کرده است و از ایجاد راه حل سیاسی و مسالمت آمیز به جای راه حل نظامی استقبال کرده است.

مقامات کشورمان همواره تأکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها ندارد و حضور ایران در برخی کشورهای عربی مستشاری بوده و به درخواست قانونی دولت مشروع آنها است.

ادعای حمایت جمهوری اسلامی ایران از تروریسم درحالی مطرح می شود که عربستان سعودی و هم پیمانان آن یعنی امارات و بحرین در زمان ورود داعش به عراق و سوریه مرزهای خود را به روی آنها باز و از آنها حمایت تسلیحاتی و مالی کردند.

جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش‌های فراوانی برای ریشه کن کردن تروریسم کرده است و در شکست داعش در عراق و سوریه نقش مهمی ایفا کرد و مقامات دو کشور عراق و سوریه ایران را شریک خود در پیروزی‌هایشان بر داعش توصیف کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها