رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 411190

کدام کشورها بیشترین اکتشافات نفتی را داشتند؟

ساعت24-سال ۲۰۱۸ بهترین سال برای اکتشاف نفت و گاز جهانی از سال ۲۰۱۵ به این طرف بوده و گویان، روسیه و آمریکا در صدر فهرست اکتشافات عمده قرار دارند.

نفت
شرکت تحقیقات و مشاوره انرژی "ریستاد انرژی" در نروژ اعلام کرد منابع اکتشافی در سال ۲۰۱۸ از معادل ۸.۸ میلیارد بشکه نفت فراتر رفته و میزان آن تا پایان سال به معادل ۹.۴ میلیارد بشکه نفت رشد خواهد کرد.

پالزور شنگا، تحلیلگر ارشد تیم بخش بالادستی شرکت "ریستاد انرژی" اظهار کرد انتظار می‌رود روند رشد اکتشاف در سال ۲۰۱۹ نیز ادامه پیدا کند.

اکتشافات فراساحلی حدود ۸۲ درصد از کل حجم اکتشافات را تشکیل دادند و سال ۲۰۱۸ شاهد رشد قابل توجه جایگزینی منابع از ۱۱ درصد در سال ۲۰۱۷ به حدود ۱۵ درصد بوده است. گویان، روسیه و آمریکا بیشترین اکتشافات را به خود اختصاص دادند.

بر اساس این گزارش، کاهش سالانه فعالیت اکتشافی و اکتشافات جهانی متوقف شده و نرخ اکتشافات در سال آینده رشد خواهد کرد. این بهبود مطلوب برخلاف افت جهانی هزینه اکتشاف از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ بوده است. هزینه اکتشاف حدود ۶۱ درصد از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ کاهش پیدا کرده است اما روند کاهش سرمایه‌گذاریهای اکتشافی در سال ۲۰۱۸ متوقف شد و انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۹ رشد کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها