رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 411252

حجاریان و تئوریزه کردن عبور از اصلاحات

ساعت24-امروز اصلاح طلبان تلاش می کنند به مردم بگویند «نگذاشتند ما کار کنیم یا اختیارات مان با مسئولیت‌مان همخوانی نداشت». با این توصیف می توان گفت حجاریان عبور از جریان اصلاحات را دارد تئوریزه می‌کند تا نیروهای این جریان با یک نام دیگری به صحنه بیایند.

حمیدرضا ترقی*

عملکرد دولت آقای روحانی در دوره اول کاملا مشخص است که براساس چه روندی پایه حرکت خود را بنا گذاشت و مبانی و جهت گیری هایش کاملا مشخص بود بنابراین اینکه بعد از چند سال آقای حجاریان و دوستانش بگویند «ما نمی دانستیم وضعیت چه طور می شود» جز فرافکنی تعبیر دیگری نمی توان از آن داشت.

آقای حجاریان و دوستانش نمی خواهند درباره عملکرد نیروهایی خود و حمایت شان از آقای روحانی پاسخ بدهند. از طرفی وقتی صحبت حجاریان را در کنار جمله محمدرضا خاتمی بگذاریم که گفت «کنار بکشیم»، به نظر می رسد اصلاحات با یک فقدان مشروعیت و سرمایه اجتماعی روبه رو شده است.

کاهش سرمایه اجتماعی جریان اصلاحات محصول عملکرد ناکارآمد نیروهای اصلاح طلب در عرصه مسئولیت های اجرایی، تقنینی و مدیریت شهری است و این واقعیت را آقایان حجاریان و خاتمی متوجه شدند که نتوانستند مطالبات مردم را محقق کنند. لذا تلاش می کنند به بهانه ای راه خود را از دولت روحانی جدا کنند و مقصر این حوادث و ناکارآمدی ها را به گردن دیگران بیاندازند.

امروز اصلاح طلبان تلاش می کنند به مردم بگویند «نگذاشتند ما کار کنیم یا اختیارات مان با مسئولیت مان همخوانی نداشت». با این توصیف می توان گفت حجاریان عبور از جریان اصلاحات را دارد تئوریزه می کند تا نیروهای این جریان با یک نام دیگری به صحنه بیایند.

در واقع هدف اصلی این صحبت آقای حجاریان تنها عبور از روحانی نیست بلکه فرار به جلویی است تا با گفتمان جدیدی به انتخابات مجلس و ریاست جمهوری وارد شوند، بدون آنکه پاسخ تصمیمات غلط خود را طی ۵ سال گذشته بدهند.

*عضو حزب موتلفه اسلامی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها