رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 411291

تشکری هاشمی: حذف زوج و فرد به صلاح شهر نیست

ساعت 24- تشکری هاشمی گفت: حذف طرح زوج و فرد بدون تامین زیرساخت‌های لازم به صلاح شهر نیست.

style="text-align:justify">جعفر تشکری هاشمی معاون پیشین حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در واکنش به پیشنهاد پورسید آقایی معاون فعلی حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران مبنی بر حذف طرح زوج و فرد و تردد در آن به شرط پرداخت پول، اظهار کرد: اگر چنین تصمیمی گرفته شود، ابتدا باید مقدمات و زیرساخت‌های آن فراهم شود و سپس نسبت به حذف طرح زوج و فرد و فشار بر مردم اقدام کرد.

معاون پیشین حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با تأکید بر اینکه حذف طرح زوج و فرد بدون تأمین زیرساخت‌ها به صلاح شهر نیست، گفت: صلاح شهر به تأمین زیرساخت‌های آن است و اگر این توان وجود دارد که مدیریت شهری این خلأ‌ها را جبران کند، زمان شروع حذف طرح زوج و فرد منوط به تأمین زیرساخت‌ها خواهد بود و با شرایط فعلی بعید می‌دانم که این کار برای سال ۹۸ امکان پذیر باشد.

وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی ما به سن فرسودگی رسیده و ۶ هزار اتوبوس باید نوسازی شوند، تصریح کرد: علاوه بر اینکه ۷ هزار اتوبوس دیگر هم نیاز داریم که اگر این اتفاق رخ دهد، تازه به مرحله چند سال گذشته خود می‌رسیم و اگر قرار باشد زوج و فرد حذف شود، ابتدا باید شبکه خطوط جدید حمل و نقل عمومی را به عنوان خلأ‌های موجود تأمین کنیم.

تشکری هاشمی با اشاره به وضعیتی که در کارخانه‌های خودروسازی مشاهده کرده است، گفت: در این شرایط تولید اتوبوس‌های درون شهری کم است و به نظر من بعید است که در یک سال آینده این ناوگان را بتوانند توسعه دهند.

بیشتر بخوانید: حذف زوج و فرد میل به سکونت در این محدوده را افزایش می‌دهد

معاون پیشین حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: اگر قرار باشد طرحی جایگزین حذف زوج و فرد شود، همان LEZ است که در آن الزاماتی همچون مکانیزه شدن دیتاها، دسترسی‌ها، تأمین حمل و نقل عمومی مناسب و بسیاری از موارد دیگر باید مورد توجه قرار گیرند تا ما بتوانیم LEZ را ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه حذف زوج و فرد منوط به مطالعه کامل LEZ و اجرای تدریجی آن است، گفت: از این جهت اجرای ناگهانی آن قابل قبول نیست.

باشگاه خبرنگاران
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها