رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 411359

بهترین مرجع اخبار و تحولات تکنولوژی آی تی

رپورتاژ / نیک می‌دانیم که امروزه سایت‌های مختلفی در تمامی حوزه‌ها فعال شده‌اند. حوزه آی تی و فناوری نیز از این قاعده مستثنا نیست.

اکنون با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید به لیستی از سایت‌های گوناگون که در این زمینه فعالیت می کنند، دسترسی پیدا کنید. امّا مطالبی که این سایت ها منتشر می کنند به لحاظ کیفیت با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از سایت ها، مطالب مفید و با کیفیت را منتشر می کنند و برخی دیگر به حداقل ها در زمینه کیفیت بسنده می کنند.

به طور کلی، هدف دست اندرکاران سایت ایتنا این است که به ارائه اطلاعات جامع، مفید و دقیق در زمینه تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات به مردم بپردازند و با عرضه آخرین اخبار دنیای تکنولوژی و محصولات آی تی، با کمک کارشناسان و متخصصان، مطالب مفیدی به کاربران ارائه دهند. شاید بهتر باشد به معرفی سرویس های سایت ایتنا بپردازیم تا بیشتر مقصودمان را مطرح کنیم. با ما همراه باشید تا با یکی از سرویس های این سایت به نام «فناوری» آشنا شوید.

جدیدترین اخبار تکنولوژی در سرویس «فناوری» در سایت ایتنا

اگر به سایت ایتنا به آدرس www.itna.ir سر بزنید، در بالاترین قسمت و روی نوار منو، سرویسی با نام «فناوری» مشاهده خواهید کرد. اگر موس تان را بدون کلیک کردن روی آن نگه دارید، زیرمنوهای آن شامل موبایل، کامپیوتر همراه، روبوتیک، بازی و سخت افزار را مشاهده خواهید کرد.

در بخش اخبار موبایل تلاش شده است که اخبار مختلف مربوط به گوشی تلفن همراه اعم از زمان به بازار آمدن موبایل های جدید، ساخت موبایل جدید توسط سازنده های مختلف و اخبار داخلی مربوط به موبایل پوشش داده شود. به طور کلی، در این بخش هدف نویسندگان ایتنا این است که تمامی نیازهای کاربران را در زمینه اخبار مربوط به موبایل برطرف نمایند. جدیدترین اخبار گوشی های اپل، سامسونگ، هواوی و... را در این بخش مشاهده خواهید نمود.

اخبار کامپیوتر همراه یا لپ تاپ نیز به یکی از دستگاه های کاربردی در دنیای امروزی به شمار می رود که نمی توان در زمینه فناوری و آی تی فعالیت کرد و به مسائل مربوط به این وسیله نپرداخت.

واقعیت این است که در دنیایی پویا به لحاظ فناوری زندگی می کنیم و هر روز اخبار جدیدی در زمینه کامپیوتر همراه منتشر می شود که باید به اطلاع کاربران برسد. در این بخش جدیدترین اخبار کامپیوتر همراه به سرعت تهیه و منتشر می‌گردد.

و اما اخبار روبوتیک ؛ پیش بینی می شود که با پیشرفت فناوری، ربات ها نقش مهمی در آینده در زندگی انسان ها ایفا کنند. بنابراین، لازم است با دقت اخبار این بخش را پیگیری کنیم. کم نیستند افرادی که تمایل دارند در جریان آخرین اخبار این حوزه قرار بگیرند و از اخبار عقب نمانند. ایتنا تلاش کرده است که به این نیاز کاربران نیز پاسخ دهد و اخبار مربوط به دانش روباتیک را به خوبی پوشش دهد.

بازی های کامپیوتری و موبایلی نیز تبدیل به یکی از بحث های داغ زندگی امروز بسیاری از ما شده اند. لازم است در این زمینه نیز مرجعی برای اطلاع رسانی وجود داشته باشد و ما را در جریان تازه ترین اخبار و رویدادها قرار دهد. ایتنا این کار را برایمان به خوبی انجام می دهد. در بخش اخبار بازی، تحولات جذاب دنیای بازی برای کاربران بازگو می‌گردد.

اخبار سخت افزار نیز یکی دیگر از زیرمجموعه های سرویس فناوری است. در این بخش به انتشار آخرین اخبار و رویدادها در زمینه سخت افزار پرداخته می شود.

در ادامه به معرفی برخی از ویژگی های سایت ایتنا می پردازیم تا بیش از پیش با آن آشنا شوید.

جریان سازی در حوزه تخصصی

اینکه یک سایت در یک حوزه فعالیت خود، جریان‌ساز باشد، موضوع مهمی است. به عبارت دیگر، اینکه بتوان کاری کرد که در یک حوزه مطالب مفیدی منتشر شود و ضمنا در آن حوزه تاثیرگذار باشد، مسئله در خور توجهی است. به نظر می رسد یکی از رسالت های رسانه و از جمله سایت ها این است که به سمت جریان سازی و پیگیری مسائل مختلف گام بردارند. سایت ایتنا که یکی از قدیمی ترین ها در حوزه آی تی و فناوری به حساب می آید، همواره تلاشش این بوده است که مطالب مفید و با کیفیتی را نشر دهد و به جریان سازی در حوزه های مختلف بپردازد.

پیشگام در معرفی فناوری‌های نوین

به عنوان یک مثال مشخص، معرفی وبلاگ و نحوه وبلاگ نویسی جزو کارهایی است که ایتنا همزمان با ورود این پدیده به کشورمان انجام داده و نقش موثری در توسعه و گسترش آن داشته است. با توجه به اینکه در سال های گذشته، مانند امروز اینترنت در ایران فراگیر نشده بود و وبلاگ یکی از نمودهای نوین وب و اینترنت در کشورمان به شمار می رفت، معرفی آن در دستور کار ایتنا قرار گرفت و برای نخستین بار، انتخاب برترین وبلاگ‌های فارسی در دو سال متوالی توسط ایتنا انجام شد و بهترین نویسندگان وبلاگ در آن انتخاب شدند، که امروزه اغلب آنان، در زمره فعالان حوزه آی‌تی، و یا روزنامه نگاران باسابقه به شمار می‌آیند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها