رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 411536

مسکو: تروریست‌ها تحت حمایت غرب به فعالیت خود در سوریه ادامه میدهند

ساعت24-شورای امنیت روسیه گفته است، یک سری از تروریست‌ها در سوریه که اخیرا نیز حملات شیمیایی ساختگی در این کشور به راه انداختند، از چتر حمایتی غرب برای ادامه اقدامات تحریک‌آمیز خود برخوردارند.

laquo;الکساندر وندیکتوف» دستیار رئیس شورای امنیت ملی روسیه امروز (چهارشنبه) تأکید کرد که تروریست‌هایی که حملات شیمیایی در حلب انجام دادند تحت حمایت غرب به این گونه فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

وندیکتوف در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: «اگر آمریکایی‌ها آگاهی خاصی از یک سری حقایق خاص دارند که ما ظاهرا قصد داریم برای دستکاری اطلاعات از آن استفاده کنیم، چرا آنها را علنی فاش نمی‌کنند و در اختیار عموم قرار نمی‌دهند؟»

وی ادامه داد: «بنا بر این می‌توان اینگونه نتیجه گیری کرد که این حقایق مطلوب آنها نیست و به ارتباط آنها با تروریست‌هایی که در حلب با حمایت غرب حملات شیمیایی انجام دادند، مربوط می‌شود».

این اظهارات پس از آن مطرح شد که «رابرت پالادینو» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حدود دو هفته پیش در یک کنفرانس خبری گفته بود، دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و روسیه به دروغ معارضان و گروه‌های افراط گرا در سوریه را به انجام حمله شیمیایی با استفاده از گاز کلر در شمال غربی حلب متهم کرده‌اند.

وزارت خارجه روسیه در آن زمان این اتهامات را رد کرده و تأکید کرده بود که این بیانیه، «چیزی جز تلاش سرپوش گذاشتن بر عملیات تروریست‌های بین‌المللی در ادلب نیست و ارتباط مستقیم با کلاه‌سفیدهایی دارد که با عنوان جعلی نجات‌دهندگان وارد سوریه شده‌اند و اخیرا با اقدامات تحریک‌آمیزشان، حامیان غربی‌ خود را به خطر انداخته‌اند».

روسیه ماههاست که هشدار داده بود تروریست‌ها در سوریه با کمک کلاه سفیدها در حال طرح ریزی برای انجام یک حمله شیمیایی ساختگی در سوریه هستند تا با صحنه‌سازی بتوانند نیروهای دولت سوریه را مقصر این حمله جلوه دهند و توجیهی برای انجام اقدامات تلافی‌جویانه غرب علیه دولت سوریه فراهم کنند.

آمریکا به دنبال بر هم زدن توازن هسته‌ای در جهان است

دستیار رئیس شورای امنیت ملی روسیه همچنین تأکید کرد که مسکو در حال ممانعت از تلاش آمریکا و متحدانش در دنبال کردن سیاست مداخله در امور داخلی کشورهای دارای حاکمیت مستقل است.

بنا بر این گزارش، این مقام عالی‌رتبه امنیتی روسیه در ادامه گفت، مسکو بر این باور است که آمریکا سعی دارد با دنبال کردن این سیاست مداخله، ساختار اقتصادی و سیاسی کشورهای دیگر را در جهت تأمین منافع خود تغییر دهد.

وی افزود، آمریکا نمی‌تواند هیچ توضیحی در این خصوص ارائه دهد که چرا تأسیسات دفاعی کشورها در اروپا به مجموعه‌های پیشرفته و پلت‌فرم‌های پرتابی مجهز شده که به سادگی هر چه تمام‌تر می‌توانند تا سطحی ارتقاء یابند که موشک‌های «تام‌هاوک» شلیک کنند. استفاده از موشک‌های تاماهاک در پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای (INF) منع شده است.

این مقام ارشد روس ادامه داد: «آمریکایی‌ها مکررا ما را به نقض پیمان INF متهم می‌کنند. روسیه به طراحی و آزمایش یک موشک ممنوع شده متهم است و در عین حال، هیچ شواهد خاصی ارائه نشده است.»

وندیکتوف ادامه داد، کشورهای غربی دست از تلاش‌ها برای بی‌ثبات کردن اوضاع سیاسی داخلی در روسیه نمی‌کشند. «تعهد غرب به سیاست ریاکارانه در قبال روسیه و تلاش‌های مداوم برای بر هم زدن اوضاع سیاسی داخلی در کشور ما این حس را به آنها القا کرده که از نیروی ویژه‌ای برخوردارند».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها