رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 411901

ترامپ تهدید کرد دولت فدرال امروز تعطیل میشود

ساعت24 - رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید اگر دموکرات‌های کنگره بودجه لازم را برای امنیت مرزی این کشور تصویب نکنند، دولت فدرال امروز تعطیل خواهد شد.

ترامپ
رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در توییتر تهدید کرده است که اگر دموکرات‌های کنگره بودجه لازم را برای امنیت مرزی این کشور تصویب نکنند، دولت فدرال امروز تعطیل خواهد شد.

وی در توییتر تهدید کرده که اگر امروز دموکرات‌های سنا به بودجه امنیت مرزی و ساخت دیوار در مرز با مکزیک رای منفی بدهند، دولت فدرال برای مدتی طولانی تعطیل خواهد شد!

او با طرح این ادعا که حتی ریگان هم به دنبال کشیدن دیوار در مرز با مکزیک بوده، گفت که ساخت این دیوار به هر طریق ممکن اجرایی خواهد شد.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا پنج‌شنبه شب (به وقت واشنگتن) با لایحه بودجه موقت دولت که با هدف جلوگیری از تعطیلی وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی ارائه شده، موافقت کردند و در آن با درخواست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای تخصیص بودجه جهت ساخت دیوار مرزی را نیز موافقت شد.

ترامپ پیش از این تهدید کرده بود که اگر کنگره ۵ میلیارد دلار برای ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک منابع مالی تخصیص ندهد، با عدم امضای لایحه بودجه، اجازه می‌دهد که دولت تعطیل شود. او از لایحه مصوب سنا که در آن بودجه‌ای برای ساخت دیوار در نظر گرفته نشده، خودداری کرده و از کنگره خواست لایحه تازه‌ای تصویب کند.

در صورتی که سنا در جلسه امروز خود مصوبه مجلس نمایندگان را تایید نکند، دولت آمریکا از بامداد شنبه تعطیل می‌شود. در چنین حالتی، کارکنان بسیاری از وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی به مرخصی اجباری فرستاده شده و فعلا به آن‌ها حقوقی پرداخت نمی‌شود.

منبع:فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها