رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 411905

ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا وارد خلیج فارس شد

ساعت24 -ناو هواپیمابر هسته‌ای جان سی ستنیس در قالب یک گروه از ناوهای جنگی آمریکا وارد خلیج فارس شد.

خلیج فارس
style="text-align:justify">نیروی دریایی ایالات متحده از ورود ناوهای جنگی هواپیمابر ایالات متحده به رهبری ناو هواپیمابر هسته‌ای جان سی ۲۳ (یو اس اس جان سی ستنیس) به منطقه خاورمیانه خبر داد.

پایگاه های خاور میانه‌ای آمریکا در تیررس موشک های ایرانی


در این گزارش آمده است: این ناو هواپیمابر در منطقه مسئولیت پنجم ناوگان عملیاتی مستقر است. این منطقه عملیاتی شامل دریای عربی و خلیج فارس است.
پیش از این وال استریت ژورنال با اشاره به منابع مطلع اعلام کرد که یک گروه از ناوهای هواپیمابر ایالات متحده شامل ناو هواپیمابر جان سی ۲۳ تا پایان هفته جاری به خلیج فارس می رسد. به گفته یکی از منابع این نشریه "این گروه در پایان این هفته وارد خلیج فارس خواهد شد تا (ایالات متحده) قدرت خود را به ایران نشان دهد."


تنش های بین واشنگتن و تهران پس از خروج ایالات متحده از توافق بر سر برنامه هسته ای ایران و بازگرداندن مجدد تحریم های قبل از توافق هسته‌ای علیه ایران، افزایش یافته است. هدف اصلی تحریم ها به گفته واشنگتن رساندن صادرات نفت ایران به صفر است. برای این منظور، تحریم های ایالات متحده همچنین علیه کشورها و شرکت‌های خریدار نفت ایران، به جز چند کشور معافیت گرفته اعمال می شود.


آخرین حضور این ناوهای آمریکایی در خلیج فارس به هشت ماه پیش باز‌می‌گردد. انتظار می رود این گروه حداقل برای دو ماه در منطقه باشد. حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه گفت: موشک های بالستیک ایران، ناوهای هواپیمابر ایالات متحده را از هرگونه مزیتی در خاورمیانه محروم کردند

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها