رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 412148

خواص کامبوجا | فواید کامبوجا برای سرطان کامبوجا و قلب

هر آنچه میخواهید درباره کامبوجا و خواص آن برای درمان سرطان و بیمارهای قلبی بدانید در این مطلب برای شما گردآوری نمودیم که در ادامه میخوانید.

کامبوجا
html>

معرفی کامبوجا


Kombucha یک چای تخمیر شده است که برای هزاران سال مصرف شده است.

نه تنها دارای مزایای سلامتی همانند چای است - بلکه دارای پروبیوتیک های مفید نیز است.

Kombucha همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها،می باشد که می تواند باکتری های مضر را از بین ببرد و به مبارزه با بیماری های مختلف کمک کند.

در اینجا 8 خواص کامبوجا بر اساس شواهد علمی ارائه شده است .

این ماده کمی چسبنده در چای سیاه شیرین شده به دور از نور و ناخالصی رشد می کند. با گذشت زمان، به 2 لایه تجزیه می شود: یک لایه سفید در معرض هوا و یک لایه رنگی تر، که سپس در انتهای بطری مورد استفاده برای تخمیر قرار می گیرد. سپس قسمت گازدار کامبوجا به دست می آید.

کامبوجا حاوی عناصر زیادی است. حاوی اسیدهای آمینه، ویتامین ها، نمک های معدنی و عناصر کمیاب و همچنین آنزیم ها و آنتی اکسیدان ها است.

خواص کامبوجا

1. Kombucha منبع غنی پروبیوتیک است
فکر می کنم Kombucha در چین یا ژاپن تولید می شود.

کامبوجا با اضافه کردن انواع خاصی از باکتری ها، مخمر و قند به چای سیاه یا سبز، و سپس ماندن برای یک هفته یا بیشتر تخمیر می گردد.

در طول این فرایند، باکتری ها و مخمرها به صورت قارچ مانند روی سطح مایع ایجاد می شود. به همین دلیل است که kombucha نیز به عنوان " قارچ" شناخته می شود.

فرآیند تخمیر اسید استیک (همچنین در سرکه یافت می شود) و چندین ترکیب دیگر اسیدی تولید می کند.

مقدار زیادی از باکتری های پروبیوتیک نیز در طول تخمیر تولید می شود.

پروبیوتیک روده شما را با باکتری سالم آماده می کند. این باکتری می تواند بسیاری از بیماری، از جمله هضم، التهاب و حتی کاهش وزن جلوگیری کند.

به همین دلیل افزودن غذاهای پروبیوتیک مانند کامبوجا به رژیم غذایی شماسلامت بدنتان را از بسیاری جهات بهبود بخشد.

2. Kombucha می تواند مزایای چای سبز را ارائه دهد
چای سبز یکی از سالمترین نوشیدنی های جهان است.

این به این دلیل است که چای سبز حاوی بسیاری از ترکیبات زیست فعال است، مانند پلی فنل ها، که به عنوان آنتی اکسیدان های قوی در بدن عمل می کنند .

Kombucha ساخته شده از چای سبز شامل بسیاری از ترکیبات گیاهی مشابه و احتمالا دارای برخی از مزایای مشابه می باشد.

مطالعات نشان می دهد که نوشیدن چای سبز به طور مرتب می تواند باعث کاهش چربی شکم، افزایش میزان کلسترول، کمک به کنترل قند خون می گردد.

مطالعات همچنین نشان می دهد که مصرف کنندگان چای سبز خطر ابتلا به سرطان پروستات، سینه و کولون را کاهش می دهند

خواص ضد سرطان کامبوجا

3. Kombucha حاوی آنتی اکسیدان ها است
آنتی اکسیدان ها مواد هستند که با رادیکال های آزاد، مولکول های واکنشی که می توانند به سلول های شما آسیب برسانندمبارزه کنند.

Kombucha، به ویژه هنگامی که با چای سبز ساخته شده است، به نظر می رسد اثرات آنتی اکسیدانی در کبد شما ایجاد کند.

مطالعات موش صحرایی نشان می دهد که مصرف کامبوجا به طور منظم سمیت کبدی ناشی از مواد شیمیایی سمی را کاهش می دهد.

4. Kombucha می تواند باکتری ها را بکشد
یکی از مواد اصلی تولید شده در طول تخمیر کامبوجا، اسید استیک است که در سرکه نیز فراوان است.

اسید استیک مانند پلی فنول ها در چای می تواند بسیاری از میکروارگانیسم های بالقوه مضر را از بین ببرد.

Kombucha ساخته شده از چای سیاه یا سبز به نظر می رسد خواص ضد باکتری قوی، به خصوص در برابر باکتری های عفونی داشته باشد

این اثرات ضد میکروبی رشد باکتری ها و مخمر های نامطلوب را مهار می کند، اما آنها بر روی باکتری های مفید و پروبیوتیک و مخمر های دخیل در تخمیر کامبوجاتأثیر نمی گذارند.

5. Kombucha می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد
بیماری قلبی عامل اصلی مرگ در جهان است.

مطالعات موش نشان می دهد که kombucha می تواند به طور قابل توجهی دو نشانگر بیماری های قلبی، LDL "بد" و "خوب" HDL را در 30 روز بهبود بخشد.

در واقع مصرف کنندگان چای سبز تا 31٪ کمتر از بیماری های قلبی را تجربه می کنند؛ مزایایی که ممکن است برای kombucha نیز اعمال شود

خواص کامبوجا برای قلب

6. Kombucha May کمک به مدیریت دیابت نوع 2
بیش از 300 میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به دیابت نوع 2 است. این با سطح قند خون بالا و مقاومت به انسولین مشخص می شود.

مطالعه در موش های دیابتی متوجه شد که kombucha هضم از کربوهیدرات ها را کاهش می دهد که باعث کاهش سطح قند خون می شود. همچنین عملکرد کبد و کلیه را بهبود می بخشد.

کامبوجااز چای سبز ممکن است حتی بیشتر مفید باشد، زیرا چای سبز هم موجب کاهش قند خون است.

7. Kombucha می تواند از سرطان محافظت کند

در مطالعات آزمایشگاهی، کامبوجا به جلوگیری از رشد و گسترش سلول های سرطانی به دلیل غلظت بالای پلی فنل های چای و آنتی اکسیدان ها کمک کرد.
با این حال، تصور می شود که پلی فنول ها از جهش ژن ها و رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند و همچنین باعث افزایش مرگ سلول های سرطانی می شود.

8. Kombucha سالم است زمانی که به درستی ساخته شده است
Kombucha یک چای غنی از پروبیوتیک است که دارای مزایای سلامتی بالقوه است.بهتر است از روش درست تهیه شده باشد.

کامبوچا چقدر سالم است؟

اگر کامبوچا به درستی ساخته شود ، یک نوشابه بی ضرر است ،. اثرات آن بر سلامتی قابل مقایسه با سایر غذاهای تخمیر شده مانند محصولات شیر ترش است که میکروارگانیسم ها می توانند تأثیر مثبتی بر فلور روده داشته باشند.

میزان این اثر با کامبوچا ناشناخته است. از نظر علمی فقط اثرات ضد باکتری ملین و ضعیفی دارند که می توانند به محتوای اسید استیک و لاکتیک نسبت داده شوند.

کامبوچا که به صورت صنعتی تولید می شود به دلایل ماندگاری پاستوریزه می شود. این میکروارگانیسم های موجود در نوشیدنی تخمیر شده را از بین می برد - بی اثر می شوند. کسانی که به تأثیرات اضافی امیدوار هستند فقط باید محصولاتی با سبک فراروی سنتی خریداری کنند.

خواص کامبوجا | فواید کامبوجا برای سرطان کامبوجا و  قلب

کامبوجا هضم غذا را تسهیل می کند و فلور روده را تحریک می کند

کامبوچا که عمدتا از مخمرها و باکتری ها تشکیل شده است، به تغذیه فلور روده به روشی طبیعی کمک می کند تا آن را به طور موثرتری در برابر عوامل بیماری زا تقویت کند. بنابراین کامبوجا هضم خوب را تقویت می کند و به تنظیم حمل و نقل کمک می کند و در عین حال جذب و جذب مواد مغذی در غذا را تسهیل می کند.

برای بهره مندی از فواید گوارشی کومبوجا، می توانید آن را بعد از غذا مصرف کنید تا از ناراحتی های گوارشی مانند نفخ جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که چای سیاهی که کامبوچا با آن درست می شود دارای خواص ادرارآور است که به طور طبیعی به دفع سموم و مواد زائد انباشته شده در بدن کمک می کند.

کامبوجا به از بین بردن عوامل بیماری زا کمک می کند

قند موجود در چای سیاه در طی تخمیر به اسید استیک تبدیل می شود که قدرت ضد باکتریایی قوی دارد. بر اساس مطالعه ای که در هلند توسط موسسه تحقیقات تغذیه و غذا انجام شد، کامبوچا به مبارزه با باکتری های مضر مانند اشریشیا کلی کمک می کند.

کامبوجا با رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو مبارزه می کند

همانطور که دیدیم، کامبوچا مملو از مواد مغذی است! سرشار از آنتی اکسیدان ها و به ویژه در پلی فنل های چای به مبارزه با تشکیل رادیکال های آزاد کمک می کند. این عناصر منجر به بروز استرس اکسیداتیو می شود که پیری سلول را تسریع می کند و در برخی بیماری ها نقش دارد. اگر کامبوچا به طور سنتی با چای سیاه درست می شود، چای سبز نیز می تواند در تهیه آن گنجانده شود. این نوع چای حاوی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به چای سیاه است، اما از طرف دیگر می تواند کلنی باکتری ها و مخمرها را ضعیف کند. اگر می خواهید از آن استفاده کنید، برای حفظ تمام خواص کومبوجا، به شما توصیه می کنیم که این دو نوع چای را با هم مخلوط کنید.

کامبوجا به حفظ عملکرد طبیعی سیستم ایمنی کمک می کند

کامبوجا به طور طبیعی سرشار از مواد مغذی است و به حفظ عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن کمک می کند، به خصوص به لطف ویتامین C، پروبیوتیک ها و آنتی اکسیدان های موجود در آن. البته این فضیلت ها باید با رژیم غذایی متنوع و متعادل و سبک زندگی سالم همراه باشد!

کامبوجا بدن را به روشی سالم آبرسانی می کند

برای آبرسانی روزانه خود طرفدار آب نیستید؟ به جای انتخاب نوشیدنی های طعم دار که اغلب شیرین یا نوشابه های تجاری هستند، کومبوچا را ترجیح دهید! حاوی قند است، اما بسیار کمتر از سایر نوشیدنی ها: بین 30 تا 50 گرم در لیتر.

طرف درخشان دلپذیر آن نیز می تواند با طعم های دیگر تکمیل شود. و اگر خودتان آن را درست کنید، می توانید طعم هایی را که بیشتر دوست دارید ترکیب کنید تا یک نوشیدنی سفارشی بسازید که شما و تمام خانواده تان را راضی کند! همچنین می توانید از کومبوچا به عنوان پایه ای برای جایگزینی آب میوه ها استفاده کنید که مهمانان شما را شگفت زده کند.

چگونه با کامبوجا لاغر شویم؟

کامبوجا همچنین می تواند برای کمک به کاهش وزن یا کمک به حفظ وزن سالم با یک رژیم غذایی سالم و حداقل فعالیت بدنی مصرف شود. خاصیت ادرارآور و گوارشی آن سموم را از بین می برد و هضم را بهبود می بخشد و در عین حال فلور روده را با باکتری های خوب تغذیه می کند. هنگامی که می خواهید از نوشیدنی های خیلی شیرین یا الکلی خودداری کنید و کالری دریافتی روزانه خود را کاهش دهید، کامبوجا می تواند نوشیدنی جالبی برای مصرف باشد.

روزانه چقدر کامبوجا بنوشیم؟

کامبوجا مانند سایر نوشیدنی ها نیست و خواصی دارد که تقریباً آن را به یک مکمل غذایی تبدیل می کند. بنابراین توصیه می شود برای جلوگیری از عوارض احتمالی، نوشیدن کامبوچا را به تدریج شروع کنید و بیش از یک لیوان در روز (حدود 100 میلی لیتر) مصرف نکنید. خواص سم زدایی کامبوجا در واقع می تواند کبد را در افراد حساس ضعیف کند. پس از این دوره سازگاری، همیشه به تدریج و بر اساس میل و نیاز خود می توانید به مقدار دلخواه کامبوچا بنوشید.

همچنین می توانید چند هفته ای کامبوچا را به عنوان درمان بنوشید و به همان میزان استراحت کنید. در تنظیم دوزها با توجه به احساسات خود تردید نکنید و لذت امتحان کردن چندین محصول و برند کامبوچا، خنثی یا طعم‌دار را تغییر دهید تا محصولی را پیدا کنید که بیشتر شما را راضی کند.

خطرات کامبوجا

کامبوجا باید در حد اعتدال مصرف شود و هیچ عارضه ای ایجاد نمی کند. از طرفی در برخی از موضوعات حساس می تواند باعث حساسیت دندان، معده درد ناشی از اسیدیته یا حتی حالت تهوع شود.

افراد مبتلا به دیابت باید قبل از مصرف کومبوچا به دلیل محتوای قند آن با یک پزشک مشورت کنند. در هر صورت، برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، توصیه می شود کومبوچا را به تدریج مصرف کنید تا بدن خود را سازگار کرده و ببینید که چگونه واکنش نشان می دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها