رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 412526

خواص پوست انار | با فواید پوست انار برای گلو درد و پوست آشنا شوید

پوست انار برای گلو درد و پوست فواید زیادی دارد اما پزشکان خواص درمانی مفیدی در پوست انار یافته اند در این مطلب به برخی از آنها اشاره می کنیم.

پوست انار
html>

انار! هر کس در مورد آنها می داند و هیچکس نمی تواند مزایای این میوه را که هدیه ای شگفت انگیز از طبیعت است، نادیده بگیرد. دلیل آن فقط این نیست که انار در آثار باستانی کتاب The Exodus، متن بابلی، سرودهای هومری و قرآن اشاره شده است. با این حال، شوک واقعی در اینجا این است که چه کسی می داند که پوست انار انحصاری خواص بیشتری نسبت به محصول خود دارد.

در مطالعات چینی اخیرا ادعا شده است که پوست انار دارای پتانسیل بسیار بالایی است زیرا حاوی آنتی اکسیدان ها دو برابر پالپ میوه است. هر کسی که در مورد آنتی اکسیدان ها چیزی می داند می داند که شما واقعا نمی توانید از آن ها به اندازه کافی استفاده کنید.

انار میوه ای سرشار از فواید سلامتی و علاوه بر آن میوه ای خوشمزه و همه کاره است. انار قرن هاست که در تمام زمینه های طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. از پوست انار برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند عفونت، سرفه، خونریزی بینی، زخم های روده و دهان استفاده می شود.

آنها به مبارزه با بیماری قلبی کمک می کنند

پوست انار سرشار از آنتی اکسیدان است: در از بین بردن اکسیداسیون کلسترول بد بسیار موثر است که در نهایت سیستم قلبی عروقی شما را تغییر می دهد و شما را در برابر بیشتر بیماری های قلبی آسیب پذیر می کند. عصاره پوست انار حاوی آنتی اکسیدان های فنولیک صیقلی قوی است که ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش داده و بر فشار خون بالا تأثیر بگذارد.

پوست و پوست میوه انار نیز داروی خاصی برای کرم های نواری محسوب می شود. در واقع آلکالوئیدهای موجود در پوست و پوست باعث جدا شدن انگل از دیواره روده می شوند. سپس فقط یک ملین قوی مصرف کنید تا از شر انگل خلاص شوید.

انار میوه ای سرشار از فواید سلامتی است، علاوه بر این میوه خوشمزه ای است که به طور گسترده در سراسر جهان مصرف می شود. انار قرن هاست که در تمام زمینه های طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا از پوست انار برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند عفونت، سرفه، خونریزی بینی، زخم های روده و دهان استفاده می شود و برخی از پوست انار را به مدت ده تا چهل دقیقه می جوشانند.

مزایای پوست انار


1. ابزار موثر مبارزه با بیماری قلبی:
همانطور که قبلا ذکر شد، پوست انار غنی از آنتی اکسیدان ها است و این آنتی اکسیدان ها به شدت قادر به محافظت از کلسترول LDL در برابر اکسیداسیون هستند. دلیل این امر تنها به این دلیل که اکسیداسیون کلسترول LDL در بدن شما می تواند منجر به استرس اکسیداتیو، یکی از عوامل مهم در بیماری قلبی و سایر بیماری ها شود.

خواص پوست انار

2. عامل مؤثر سم زدایی:
هر کس می داند که آنتی اکسیدان ها به طور فعال با مواد سمی در بدن مبارزه می کنند، بدین ترتیب خواص آنتی اکسیدانی بالا در پوست انار، زمانی که برای سم زدایی بدن مورد استفاده قرار می گیرد، یک ابزار توانمند است.

3. منبع غنی از ویتامین C:
یکی دیگر از مواد غنی در پوست انار ویتامین سی می باشد. ویتامین C یک عامل رشد گسترده است که به زخم های بدن کمک می کند و بافت اسکار را تشکیل می دهد. این پروتئین ها برای ساخت جرم بدن مفید است و نقش مهمی در تعمیر و نگهداری غضروف، استخوان ها و دندان ها دارد.

4. مزایای پوست انار برای بهداشت دهان و دندان:
پوست انار اغلب در پودرهای خمیر دندان استفاده می شود و هنگامی که به شکل پودری با آب گرفته می شود، به مبارزه با میکروب های دندان می پردازد.

مزایای پوست انار

5. مزایای پوست پوست انار برای سرفه و گلودرد:
با توجه به شیوه های دارویی سنتی، پوست انار به سرفه کمک می کند و در صورت پودر با آب به عنوان یک ضماد استفاده می شود کمک می کند تا از گلودرد کمک کند.

مزایای پوست انار برای مو و پوست سالم


6. مرطوب کننده موثر:
اسید ellagic موجود در پوست انار به طور موثر موجب رطوبت سلول های پوست شما می گردد از این رو با نگه داشتن پوست را به خوبی هیدراته و جلوگیری از پوست خشک می کند که در نهایت منجر به جلوگیری از آسیب پوست می شود.

7. عامل فعال خورشید:
پوست انار یک عامل موثر در مقابل خورشید است و به جلوگیری و تعمیر آسیب های ناشی از اشعه های UVA و UVB به پوست می گردد.

8. پیشگیری از سرطان پوست:
تحقیقات جدید شگفت انگیز در کنفرانس انجمن آمریکایی Cancer Research نشان داد که عصاره های پوست انار شامل یک عامل پیشگیری کننده است که در برابر ابتلا به سرطان پوست مبارزه می کند.

عصاره پوست انار

9. مبارزه با پیری و چین و چروک:
تحقیقات همچنین نشان می دهد که عصاره های پوست انار هنگام استفاده با روغن دانه باعث تولید پروتوکلان می شود، از آنزیم هایی که کلاژن را تجزیه می کنند جلوگیری می کند و به طور موثر باعث رشد سلول های پوستی می شود، به طور طبیعی و به طور موثر تاخیر در پیری پوست و چین و چروک می گردد.

10. موهای سالم:
عصاره های پوستی انار به طور موثر برای مبارزه با ریزش مو مورد استفاده قرار گرفته اند و شوره سر را کنترل می کنند.

پوست انار رشد تومور را کاهش می دهد

پوست انار در تحقیقات سرطان نیز جایگاه خود را پیدا کرده است. مطالعات نشان می دهد که مصرف روزانه 250 میلی لیتر آب پوست انار می تواند رشد سلول های سرطانی را به شدت محدود کند. این امر هم در سرطان پروستات و هم در سرطان پستان صدق می کند. پوست انار البته نمی تواند باعث بهبودی شود ، اما ظاهراً می تواند به کاهش سرعت گسترش سلول های سرطانی کمک کند.

پوست انار به اختلال نعوظ کمک می کند

آب پوست انار رگ ها را آزاد نگه می دارد و جریان خون خوب را تضمین می کند. قلب و گردش خون نه تنها از این امر ، بلکه بهترین قسمت آن نیز سود می برد. مطالعات اولیه اثرات مثبت پوست انار را اثبات کرده است ، اما روش دقیق عملکرد در مورد ناتوانی جنسی هنوز اثبات نشده است. آب آن قطعاً ارزش امتحان کردن را دارد.

خواص پوست انار | با فواید پوست انار برای گلو درد و پوست آشنا شوید

فواید پوست انار برای معده و پوست روده بزرگ:

قرن هاست که پوست انار معمولا برای درمان اسهال، زخم معده، کرم روده و اسیدیته استفاده می شود. تحقیقات علمی اخیر اثربخشی آن را در درمان این شرایط بررسی کرده است. پوست انار ممکن است به کاهش کولیت اولسراتیو که پوشش خارجی روده بزرگ را تحت تاثیر قرار می دهد، کمک کند و ممکن است نیاز مبتلایان به مصرف دارو برای اسهال را کاهش دهد.

در طب قدیم هند مسمومیت غذایی را با قرص های انار درمان می کنند. مطالعات نشان داده اند که آن را در مبارزه با بسیاری از باکتری هایی که می توانند سیستم گوارشی را آلوده کنند، موثر است. برخی از عصاره انار در درمان زخم معده استفاده می شود. نشان داده شده است که عصاره غلاف انار با هلیکوباکتر پیلوری، عامل زخم معده، مبارزه می کند.

یک مطالعه توانایی پوست انار را برای درمان کریپتوسپوریدیوم پارووم نشان داد که باعث علائم بسیاری از جمله اسهال آبکی، کم آبی بدن، کاهش وزن، تب، تهوع و استفراغ می شود.

پوست انار سرشار از ویتامین C هستند

ویتامین C برای یک رژیم غذایی سالم ضروری است. ویتامین C موجود در پوست انار نسبتاً بیشتر از قرص های ویتامین است. بنابراین آنها ثابت می کنند که مکمل های غذایی 100٪ طبیعی عالی هستند.

پوست انار تعادل سیستم گوارش را تضمین می کنند

تهیه دم کرده پوست انار به از بین بردن سلول های بیماری زا که می توانند سیستم گوارشی شما را خراب کنند، کمک می کند. این یک درمان طبیعی عالی برای بسیاری از بیماری ها و علائم گوارشی مانند اسهال، سالمونلا، زخم و اشکال مختلف کولیت است.

سایر فواید پوست انار:

• به مبارزه با چاقی و افزایش وزن کمک می کند.

• با عفونت ها مبارزه کنید.

• با انواع خاصی از سرطان مبارزه کنید.

• ضد باکتری.

• با ویروس های آنفولانزا مبارزه کنید.

• مبارزه با مالاریا و برخی از عوارض آن.

• درمان زخم و پوست مرده.

• کاهش قند خون در بیماران دیابتی، کاهش کلسترول تام

• از کلیه ها در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت کنید.

• درمان عفونت های قارچی پوستی که بر پوست، مو و ناخن ها تأثیر می گذارد.

• نقش آرایشی در تولید کلاژن و بازسازی سلول های پوست دارد.

پوست انار راز زیبایی طبیعی و اجدادی است

درخت انار در عرض های جغرافیایی ما نسبتا کمیاب است، در سواحل مدیترانه و در خاور نزدیک می روید و میوه ای گرد پر از دانه های آبدار با طعم کمی اسیدی به نام انار تولید می کند. این میوه از زمان های قدیم کشت می شد و از خاورمیانه تا هند این میوه راز زیبایی طبیعی به شمار می رفت. زیرا در زیر منحنی های خود، او فهرست چشمگیری از فضایل را پنهان می کند.

پوست انار برای چه نوع پوستی؟

در مراقبت از صورت، انار ماده موثره ایده آل از سن چهل سالگی است، زمانی که عملکرد درم و اپیدرم شروع به از بین رفتن بخار می کند. از این سن، سلول ها برای تجدید خود نیاز به تقویت دارند زیرا پوست به تدریج شل می شود. این دارایی است که می تواند به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر اولین علائم پیری مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین از 30 سالگی میتوان مورد استفاده قرار داد.

اثرات مفید پوست انار بر بدن

انار و پوست آن عملکردهای خاصی را انجام می دهند که سلامت کلی را بهبود می بخشد، مانند:

- سیستم قلبی عروقی را درمان می کند. با توجه به اینکه پوست انار حاوی مقدار زیادی یک آنتی اکسیدان ها، عملکرد محافظتی دارد. جلوگیری از اکسیداسیون مولکول های کلسترول، جلوگیری از بیماری های قلبی. به همین دلیل است که انار بسیار مهم است.

- عناصر سمی را از بدن دفع می کند. عملکرد کبد را بهبود می بخشد.

- می توان از آن برای بهداشت دهان استفاده کرد.

- این به عنوان یک ابزار اثبات شده و محبوب برای مبارزه با سرفه و فرآیندهای التهابی استفاده می شود. پوست انار از قدیم برای رفع گلودرد استفاده می شده است. آنها به پودر تبدیل می شوند، کاملا با آب سرد مخلوط می شوند و مخلوط حاصل با گلوی ملتهب شسته می شود. و برای تسکین سرفه، برگ تولاسی با زنجبیل تداخل دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها