رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 413918

اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و اصولگرایان میانه‌رو در انتخابات ۱۴۰۰ ائتلاف میکنند؟

ساعت24-عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات گفت: امروز اصولگرایان میانه رو به شدت ذهن شان درگیر طیف افراطی همچون جبهه پایداری است.

عبدالله+ناصری+3.jpg
حزب اعتدال و توسعه تا پیش سال 92، تشکلی کم نام و نشان در عرصه سیاسی کشور بود اما با روی کارآمدن حسن روحانی وضعیتش تغییر کرد و حالا پنج سالی است که نبض معادلات و تحولات عرصه سیاست داخلی را در اختیار دارد.

اما سئوال اینجاست که بعد از سال 1400 و خروج روحانی از پاستور، این حزب چه آینده ای پیدا می کند. غلامعلی دهقان عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه می‌گوید: حزب اعتدال وتوسعه همیشه تلاش داشته بالانسر سیاسی کشور باشد و بین نیروهای کشور تعادل ایجاد کند. حزب اعتدال وتوسعه به جایی رسیده که به صورت بالقوه می‌تواند در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدای اختصاصی داشته باشد همان طور که اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل می توانند.

عبدالله ناصری درباره صحبت های غلامعلی دهقان گفت: اصلاح طلبان حتما همچون دوره های قبل تلاش می کنند نامزد مستقل به صحنه انتخابات ریاست جمهوری بیاورند. طبیعتا اصولگرایان میانه رو و اعتدالیون هم می کوشند نامزد مستقل داشته باشند.

وی با بیان اینکه سرنوشت ائتلاف ها نیز همواره در روزهای آخر منتهی به انتخابات مشخص می شود ادامه داد: هر سه جریان اصلاحات، اعتدال و اصولگرایان میانه رو با وجود عزم خود برای معرفی نامزد مستقل، در نهایت منتظر می مانند تا ببینند چه شخصیت هایی در معرکه انتخابات حاضر و چه کسانی از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت می شوند.

عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات با اشاره به مواجه بودن اصلاح طلبان با دو دیدگاه بهزاد نبوی و حجاریان اظهار کرد: اصلاح طلبان باید درباره نفس حضور در انتخابات تصمیم بگیرند. آیا نامزد معرفی می کنند؟ نامزدشان تأیید صلاحیت می شود؟ با ائتلاف یا مستقل جلو می روند؟ بدون نامزد در انتخابات حضور پیدا می کنند؟ اینها سئوالاتی است که باید درباره اش تصمیم گیری شود اما این مسئله الان اتفاق نمی افتد بلکه باید زمان بگذرد و به ایام انتخابات 1400 نزدیک شویم.

وی درباره تکرار ائتلاف اعتدال و اصلاحات سال 92 در 1400 گفت: اصلاح طلبان سال 92 ائتلاف نکردند اما بعد از ردصلاحیت آقای هاشمی، نظرسنجی انجام دادند و دیدند در آن شرایط اقبال به آقای عارف در مقایسه با آقای روحانی کمتر است بنابراین از آقای روحانی حمایت کردند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: در هر دوره ای وضعیت همین طور است که فضای انتخاباتی شکل می گیرد، مناظره ها انجام و اردوگاه های انتخاباتی مشخص می شود، بعد در هفته آخر بررسی ها درباره نامزد مورد ائتلاف اتفاق می افتد. امروز اصولگرایان میانه رو به شدت ذهن شان درگیر طیف افراطی همچون جبهه پایداری است. اگر بنا باشد که فرد غیرقابل پیش بینی، گمنام و پوپولیستی بیاید، اصولگرایان میانه رو نیز به ائتلاف فکر می کنند.

وی افزود: با توجه به تحولات یک سال اخیر مهمترین دغدغه اصلاح طلبان، اصولگرایان معتدل و اعتدالیون میزان مشارکت مردم در انتخابات است. باید نتیجه انتخابات مجلس را تجربه کرد و بعد از آن می توان کم کم وارد تحلیل واکنش جامعه مدنی در انتخابات ریاست جمهوری شد.

نامه

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها