رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 416159

وزارت کشور: 40 درصد مصدومان تصادفات در صحنه فوت می کنند

ساعت24- مدیرکل دفتر حمل و نقل وزارت کشور گفت: 60 درصد از مصدومان سوانح رانندگی درون شهری در بیمارستان ها و مراکز درمانی و مابقی در صحنه و در حین انتقال فوت می کنند.

style="text-align:justify"> پوریا محمدیان روز یکشنبه در نشست شورای ترافیک خراسان شمالی اظهار داشت: این آمار در خراسان شمالی 80 درصد اعلام شده که نشان از ضعف عملکردی دارد و لازم است موضوع بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود تا در صورت نیاز به امکانات لازم مجهز شود.

وی افزود: آمار فوتی ها به دلیل بالا بودن شدت حادثه در تصادفات برون شهری در سر صحنه بیشتر است ولی در مجموع باید نوع رسیدگی در بیمارستان ها مورد توجه قرار گیرد.

محمدیان با بیان اینکه بحث کنارگذر و کمربندی باید به مطالبه تبدیل شود، گفت: باید پروژه تعریف شده ای در این رابطه در شهرها وجود داشته باشد و از وزارت راه و شهرسازی به عنوان یک خواسته جدی، مطالبه شود.

وی افزود: بر اساس آمارها 30 درصد تلفات برون شهری در 30 کیلومتری شهرها روی می دهد که باید در استان ها با بخش های مختلف تطبیق داده شود تا تدابیر خاصی اتخاذ و به صورت جدی تر دنبال شود.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهری از عدم معاینه فنی خودروها به عنوان عاملی موثر در تصادفات یاد کرد و گفت: هم اینک تعدادی مراکز معاینه فنی در کشور ایجاد و راه اندازی شده و نظارت ها به صورت مستمر انجام می شود.

محمدیان یادآور شد: ساماندهی تردد و توقف ناوگان حمل و نقل سنگین در سطح شهر نیز باید با برنامه ریزی و اعمال محدودیت زمانی و مکانی صورت گیرد.

وی با اشاره به کاهش تعداد تلفات برون شهری کشور از سال 90 تا 95، گفت: این میزان در سال 96 رشد 1.7 درصدی داشته که به نظر می رسد امسال نیز این افزایش را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حوادث درون شهری نیز این افزایش تلفات دیده می شود، افزود: بر اساس آمارها 30 درصد تلفات تصادفات در درون شهرها و 70 درصد در سوانح برون شهری رخ می دهد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل وزارت کشور در خصوص وضعیت خراسان شمالی نیز گفت: در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری، تسهیلات در بودجه 97 لحاظ شده و اعتباراتی نیز تخصیص یافته که بیشتر در حوزه بازسازی ناوگان اتوبوسی غیرفعال است.

محمدیان افزود: گزارش ها از نبود مرکز کنترل ترافیک در بجنورد حکایت دارد در حالی که نباید این مشکل وجود داشته باشد همچنین اجرای خطوط اتوبوس تندرو نیز نیازمند پذیرش آن توسط افکار عمومی است.

این نشست با حضور اعضای شورای ترافیک استان خراسان شمالی در محل استانداری خراسان شمالی برگزار شد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها