رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 417027

وزارت خارجه یاد امیرکبیر را گرامی داشت

ساعت 24- بهرام قاسمیسخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره میرزا محمد تقی‌خان فراهانی، مشهور به امیرکبیر، از تلاش های این صدراعظم ایرانی برای توسعه روابط خارجی کشور با حفظ استقلال ایران و در نظر داشتن منافع ملی تمجید کرد.

style="text-align:justify">بهرام قاسمی رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، به مناسبت 20 دی سالروز قتل امیرکبیر، با تجلیل از اندیشه های بلند امیرکبیر برای توسعه و آبادانی ایران گفت: «هنوز صدا و طنین گرم و رسای امیر کبیر از اعماق تاریخ به گوش می رسد و با بارور شدن نهال قانون مداری و توسعه خواهی او در خاک پر مهر ایران زمین به بار نشست و در گوشه گوشه ایران زمین سایه گسترد.»

وی تاکید کرد: «پاسداشت امیرکبیر، پاسداشت آرمان های بلند و اندیشه های روشن و مترقی در سرزمین ماست.»

قاسمی افزود: «وزارت امور خارجه نیز با نام امیرکبیر قرابت ها دارد. یکی از دستاوردهای درخشان امیر کبیر در دوران باشکوه صدارتش، تلاش او برای توسعه مناسبات و روابط خارجی و حضور در عرصه جهانی با حفظ استقلال ایران و در نظرداشت منافع ملی و مصالح مردم است. برای تحقق این اهداف بلند بود که او دست به اقداماتی برای توسعه و تجدید ساختار وزارت امور خارجه زد. در سالروز قتل امیر، یاد و نام او را گرامی می داریم.»

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها