رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 417205

نماینده مجلس:

پذیرش CFT مغایرتی با عزت و استقلال کشور ندارد

ساعت24- نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان گفت: پذیرش کنوانسیون CFT هیچ مغایریتی با عزت، استقلال و توانمندی های کشور ندارد، اما لازمه برقراری تعامل با دنیاست.

style="text-align:justify">اردشیر نوریان عصر پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات ارزی شرکت های صادر کننده چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: نمی توان با دنیا وارد تعامل شد مگر اینکه عضو کنوانسیون CFT شویم و این موضوع برخی مشکلات اقتصادی و مبادلات تجاری کشور را برطرف کند.

وی، درگیری ایران در منطقه و اختلاف با کشورهای همسایه را ناشی از برخی رفتار ها در داخل دانست و گفت: این رفتارها چنین هزینه هایی نیز در پی دارد که می طلبد رویکردمان را تغییر دهیم.
نوریان همچنین بر شکل گیری نهضت نرم افزاری تجارت خارجی در کشور تاکید کرد و افزود: تا چنین نهضتی شکل نگیرد، نمی توان امیدی به رفع مشکلات این حوزه داشت.
نماینده مردم شهرستانهای اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با ابراز امیدواری نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی کشور اظهار داشت: گرچه با خروج آمریکا از برجام با مشکلاتی مواجه شدیم اما کشور به سمت و سوی ثبات پیش می رود.
علی کاظمی باباحیدری تصریح کرد: شرایط فعلی سخت است اما همانطور که در دوران دفاع مقدس با روحیه جهادی توانستیم بر مشکلات چیره شویم در برهه کنونی نیز می توان با چنین روحیه ای مشکلات را پشت سر گذاشت.
وی با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری در استان بر ضرورت تخصیص عادلانه بودجه برای رفع محرومیت های موجود تاکید کرد و گفت: رونق تولید و اشتغال در این استان نیازمند جذب سرمایه گذار است و تا زمانی که زیرساخت های لازم ایجاد نشود، نمی توان انتظار بهبود شرایط را داشت.
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: مجلس تمام قد در دفاع از مطالبات تولیدکنندگان ایستاده و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.
خدیجه ربیعی فرادنبه، تلاش برای چرخیدن چرخ اقتصاد کشور را نیازمند همراهی و همدلی همه بخش های کشور دانست و گفت: در این حوزه دغدغه تولیدکنندگان و صنعتگران قابل تقدیر است.
به گزارش ایرنا، در این نشست تعدادی از تولیدکنندگان و صنعتگران استان به بیان دغدغه ها و مشکلات خود پرداختند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها