رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 417292

سفیر ایران در لاهه: تحریم ضدایرانی اروپا برپایه روایت‌های ساختگی است

ساعت24-علیرضا جهانگیری سفیر ایران در لاهه، تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه بخش‌هایی از یک‌ نهاد ایرانی را برپایه مفروضات خیالی و روایت‌های موهوم خواند و اروپا را به میزبانی گروه‌های تروریستی متهم کرد.

جهانگیری با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: درحالی‌که غربی‌ها براساس احتمالات اثبات نشده و مفروضات ساختگی عمل می‌کنند، به‌ راحتی واقعیت‌های آشکار را نادیده می‌گیرند.

وی افزود: واقعیت این است که اتحادیه اروپا گروه‌های تروریستی را میزبانی می‌کند و آن‌ها را برای فعالیت‌های غیرقانونی‌شان آزاد می‌گذارد، اما در مورد ایران براساس مفروضات غیرواقعی و داستان‌های تائید نشده اقدام می‌نماید. اتحادیه اروپا براساس اتهاماتی واهی روز سه‌ شنبه بخش‌هایی از یک‌نهاد ایرانی و دو تن از کارکنان آن را تحریم کرد.

پیش‌ از این مقامات وزارت خارجه ایران ادعاهای مطرح‌شده علیه جمهوری اسلامی ایران در خاک اروپا را رد کرده و آن‌ها را ناشی از تلاش سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی برای لطمه به روابط تهران و بروکسل بعد از خروج آمریکا از برجام دانسته بودند.

حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در توئیتر نوشته است: متاسفانه کشورهای اروپایی علاوه بر منافقین، مامن و پناهگاه نمایندگان گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب جدیدی شده‌اند که آشکارا به دنبال تلاش برای تجزیه ایران هستند.

وی افزود: ملت ایران ایجاد فرصت به این گروه‌های منفور برای طراحی اقدامات تروریستی و تجزیه‌ی ایران را مصداق آزادی‌های سیاسی نمی‌داند.

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین نیز در پیام جداگانه‌ای در توئیتر نوشته است: درحالی‌ که اروپا بهشت امنی برای میزبانی از گروهک تروریستی منافقین و سایر تروریست‌هایی که هزاران شهروند غیرنظامی ایرانی را ترور کرده‌اند، شده است، اتحادیه اروپا ایران را به باد انتقاد گرفته و ایرانیان را تحریم می‌کند.

وی این تحریم‌ها را کاملاً غیرقابل‌قبول و انحراف در مسئولیت اروپا توصیف کرد.

'بهرام قاسمی' سخنگوی وزارت امور خارجه گفته است که ایران در چارچوب عمل متقابل اقدام مقتضی خواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها