رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 417295

امان بار دیگر خواهان آزادی صیادان اردنی بازداشت شده در خلیج فارس شد

ساعت24-سخنگوی وزارت خارجه اردن اعلام کرد که پرونده شهروندان این کشور که گفته شده در ایران بازداشت شده‌اند را پیگیری می‌کنند و یک مقام وزارتی این کشور با سفیر جمهوری اسلامی ایران در امان در این باره دیدار کرده است.

به گزارش اسکای نیوز، وزارت امور خارجه اردن اعلام کرده است که به تلاش‌های خود برای آزادی فوری سه شهروند اردنی مقیم امارات که در تاریخ 28 دسامبر در ایران بازداشت شده‌اند، ادامه می‌دهد.

ماجد القطارنه، سخنگوی وزارت خارجه اردن گفت که زید اللوزی، دبیرکل وزارت خارجه اردن با سفیر جمهوری اسلامی ایران در امان دیدار کرده و بر درخواست سابق اردن از ایران برای آزادی فوری سه شهروند این کشور تاکید کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه اردن در ادامه افزود که این وزارت مساله بازداشت سه شهروند اردنی در ایران را از همان ابتدا پیگیری کرده است و از دولت ایران خواسته تا این شهروندان را فورا آزاد کنند و پرونده "این مساله انسانی" را ببندند.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه اردن روز چهارشنبه 12 دی اعلام کرده بود که چند شهروندان اردنی در حالی که مشغول صید ماهی در امارات متحده عربی بودند، پس از این‌که به اشتباه به آب‌های ایران وارد شده‌اند از سوی ایران بازداشت شده‌اند.

ماجدالقطارنه، سخنگوی وزارت امور خارجه اردن در بیانیه‌ای اظهار کرد که وزارت امور خارجه ایران روز سه‌شنبه سفارت اردن در تهران را مطلع ساخته که این سه تن در آب‌های ایران بازداشت شده‌اند.

با استناد به اظهارات القطارنه، وزارت امور خارجه اردن پس از تماس با مقامات ایرانی، تایید کردند که با این شهروندان ایرانی به خوبی رفتار شده و وضع سلامت آن‌ها مساعد است.

او گفت: مقامات ایرانی همچنین به وزرات امور خارجه اردن گفتند که این سه نفر پس از آن‌که به دادگاهی در جنوب‌شرقی ایران ارجاع داده شوند، «برای مدت کوتاهی» در بازداشت خواهند بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه اردن همچنین در این‌باره گفت: سفارت اردن از وزرات امور خارجه ایران روند قانونی آزادی این افراد را مورد پرس‌وجو قرار داده است که سفارت اردن با همکاری مراجع قانونی ایرانی این روند را پیگیری خواهد کرد.

اردن، در روز یکشنبه اعلام کرد که یک کشتی ماهیگیری حامل سه شهروند اردنی، دو مصری و یک اماراتی در پنج‌شنبه در خلیج فارس ناپدید شده است.

از سوی دیگر، وزارت خارجه مصر نیز پیش از این اعلام کرده بود که پرونده صیادان مصری بازداشت شده در ایران به اتهام ورود غیرقانونی به آبهای ایران در نزدیکی جزیره فارسی را با دقت پیگیری می‌کند.

قاهره اعلام کرده است که قایق ماهیگیری مصری در عربستان سعودی فعالیت می‌کند.

براساس این گزارش، یاسر محمود هاشم، معاون وزیر خارجه مصر در امور کنسولی اعلام کرد که این صیادان مصری به دادگاه ویژه رسیدگی به امور آنها ارجاع داده شده‌اند و تلاش وزارت خارجه مصر در رابطه با این پرونده ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این صیادان در سلامت کامل به سر می برند افزود: پیگیری این مساله از طریق مسئولان ایرانی ذی‌ربط ادامه دارد و برای آزادی آنها تلاش می‌کنیم.

به گفته ماجد القطارنه، سخنگوی وزارت خارجه اردن، ارتباط با قایق صیادی اماراتی که در آن سه شهروند اردنی، دو مصری و دو اماراتی بودند از روز پنجشنبه گذشته 6 دی قطع شده است.

این اظهارات در حالی مطرح شده‌اند که هیچ یک از مقامات رسمی کشورمان آن‌ را تایید یا رد نکرده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها