رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 417343

افشاگری رسانه آمریکایی از رابطه بن سلمان و قاتل خاشقچی

ساعت24- روزنامه واشنگتن‌پست در مطلبی نوشت که محمد بن سلمان همچنان به صورت منظم با سعود القحطانی، که به دست داشتن در قتل جمال خاشقچی متهم بوده، در ارتباط است.

محمد بن سلمان
روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آمریکایی و عربستانی نوشت: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان همچنان با سعود القحطانی مشاور برکنار شده‌اش که متهم به دست داشتن در قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی است در ارتباط است و مرتب از او مشورت می‌گیرد.

این روزنامه در ادامه آورده است: القحطانی اخیرا در منزلش در ریاض با معاونان ارشدش در مرکز پژوهش‌ها که توسط وی اداره می‌شد دیدار کرده و به آن‌ها گفته بود که از وی به عنوان سپر بلا استفاده شده است.

دیوید آغناشیوس، تحلیلگر امور امنیتی این روزنامه به نقل از یک منبع عربستانی گفت که القحطانی اخیرا دو سفر به امارات داشت این درحالی است که باید تحت اقامت اجباری در ریاض باشد.

پیشتر مقامات عربستان اعلام کردند که القحطانی از پست مشاور دفتر پادشاهی برکنار و ممنوع الخروج شده است اما وضعیت وی همچنان نامشخص است و به نظر می‌رسد همچنان از پشت پرده به نفوذ خود ادامه می‌دهد.

القحطانی نقش محوری در قتل خاشقچی ایفا کرده است. وی قصد داشت خاشقجی را مجبور کند به عربستان بازگردد. او با تیم ترور خاشقچی قبل از ترک عربستان و رفتن به ترکیه دیدار کرده و دستورات قتل را به این تیم داده بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها