رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 417384

انصراف ترامپ از اعلان «وضعیت فوق‌العاده ملی»

ساعت24 -رئیس جمهور آمریکا می گوید که به منظور حل مشکل بودجه برای ساخت دیوار مرزی و تعطیلی دولت فدرال فعلاً از اعلام «وضعیت فوق العاده ملی» خودداری می کند.

ترامپ در حال سخنرانی زنده تلویزیونی
laquo;دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که فعلاً وضعیت فوق العاده ملی اعلام نخواهد کرد و افزود که ترجیح می دهد شاهد اقدام کنگره آمریکا برای حل مسأله بودجه دیوار مرزی و تعطیلی دولت فدرال باشد.

گفتنی است که بخشی از دولت فدرال آمریکا از روز بیست و دوم دسامبر سال گذشته (۲۲ روز پیش) به دلیل عدم رفع بن بست موجود بر سر لایحه بودجه پیشنهادی جهت ساخت دیوار مرزی به حالت تعطیل درآمده است.

روز چهارشنبه، ترامپ با «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و «چاک شومر» رهبر اقلیت مجلس سنا دیدار و گفتگو کرد، اما این دیدار به سرعت و در پی خروج ترامپ از این نشست که در اعتراض به عدم موافقت این دو رهبر دموکرات با بودجه پیشنهادی وی بود، خاتمه یافت.

ترامپ به این استدلال متوسل می شود که طبق گفته های مقامات مهاجرتی آمریکا، هر ماه مقامات امنیت مرزی از ورود بیش از ۶۰ هزار مهاجر غیرقانونی به خاک آمریکا جلوگیری می کنند، بنابراین ساخت دیوار مرزی یک ضرورت است. این در حالی است که دموکراتهای آمریکا می گویند که موانع فیزیکی بی فایده بوده و اینکه ترامپ در حال طرح ریزی و ایجاد یک بحران ساختگی است.

در همین راستا، ترامپ پیشتر هشدار داده بود که می تواند وضعیت فوق العاده ملی اعلام کند. با اعلام وضعیت فوق العاده، رئیس جمهور آمریکا اجازه می یابد تا به نیروهای نظامی این کشور فرمان ساخت یک دیوار در مرز جنوبی این کشور را صادر کند.

منبع: اسپوتنیک

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها