رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 417462

ثبت بهترین عملکرد یوان در ۱۳ سال اخیر

ساعت24-رشد هفتگی یوان در برابر دلار به بالاترین سطح خود از ژوئیه ۲۰۰۵ رسید و شاخص‌های تکنیکال نشان می‌دهند این روند ادامه خواهد یافت.

به گزارش بلومبرگ، افزایش ارزش یوان در برابر دلار طی یک هفته اخیر باعث شده است تا بورس چین و هنگ کنگ به مقاصد جذاب‌تری برای سرمایه گذاران خارجی تبدیل شوند و جریان نقدی ورودی به چین از ماه دسامبر بدین سوافزایشی چشمگیر داشته باشد. ارزش یوان در برابر دلار در ۱۴ روز اخیر صعودی بوده است و تا پایان آخرین دور از معاملات، هر دلار به ازای ۶.۷۶۲۲ یوان مبادله شده است.

کن پنگ، استراتژیست موسسه "سیتی گروپگ در همین رابطه گفت: سرمایه گذاران نسبت به یوان امیدوار شده‌اند و به لطف تضعیف دلار، چشم انداز یوان در بلندمدت مثبت‌تر شده است.

دلار اکنون در پایین‌ترین سطح خود از ماه سپتامبر سال گذشته قرار دارد و این کاهش با تداوم تعطیلی دولت آمریکا و اظهارات متناقض در خصوص سیاست نرخ بهره بانک مرکزی این کشور تشدید شده است.

به گفته بانک " مورگان استنلی" انتظار می‌رود سالانه ۱۲ میلیارد دلار سرمایه خارجی روانه بازار سهام ۱۲ تریلیون دلاری چین شود.

یوان بهترین عملکرد هفته گذشته را در بین ارزهای آسیایی داشت و در حال حاضر هر یورو به ازای ۷.۷۵۳۴ یوان، هر پوند به ازای ۸.۶۸۳۵ یوان، هر دلار استرالیا به ازای ۴.۸۷۹۷ یوان، هر دلار کانادا به ازای ۵.۰۹۷۵ یوان و هر دلار سنگاپور به ازای ۴.۹۹۷۷ یوان مبادله می‌شود.

همچنین هر یوان به ازای ۱۰.۴۰۲۴ روپیه هند و ۱۶.۰۱۵۷ ین ژاپن مبادله می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها