رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 417502

واریز بخشی از سود صندوق ذخیره فرهنگیان به حساب «بازنشستگان»

ساعت24-صندوق ذخیره فرهنگیان ۲۳۰۰ میلیارد ریال به حساب معلمان بازنشسته واریز کرد.

حدود ۲۳۰۰ میلیارد ریال سهم‌الشرکه به حساب معلمان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان که از دوم شهریور تا اول مهرماه ۱۳۹۷ به بازنشسته شده‌اند واریز شد که بخشی از آن مربوط به سود سال مالی ۹۶ و مطالبات سهم دولت است.


اعضای بازنشسته در مهرماه، سهم‌الشرکه خود شامل سهم عضو، سهم دولت و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی را دریافت کردند و سهم‌الشرکه اعضای انصرافی، بازخرید و از کار افتاده نیز به حساب آنها واریز و در خصوص اعضای متوفی نیز طبق قانون عمل می‌شود.


این اعضا همچنین سود دوره ۲۳ مربوط به سالی مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ و مطالبات سهم دولت تا پایان سال ۱۳۹۰ را دریافت کرده‌اند. در همین حال بخشی از سهم دولت که از برنامه پنجم توسعه حذف شده بود، به حساب فرهنگیانی که قبلا آن را دریافت نکرده بودند واریز شد.


میانگین سودآوری سالانه صندوق ذخیره فرهنگیان در طول ٢٢ سال گذشته حدود ١٧ درصد بوده است، به‌طوری که بیش از ٦٠ درصد از مبلغ سهم‌الشرکه پرداخت شده به بازنشستگان مربوط به سودآوری ناشی از فعالیت‌های اقتصادی موسسه و ٤٠ درصد آن نیز مجموع واریزهای اعضا و دولت بوده‌است.


این رقم تمام دریافتی فرهنگیان بازنشسته مذکور نیست زیرا سود سال مالی منتهی به ٣١ شهریور ۱۳۹۷ نیز پس از برگزاری مجمع و تقسیم سود در بین اعضا، به حساب این عزیزان واریز و به حساب فرهنگیان عضو نیز منظور می‌شود. بنابراین لازم است فرهنگیان بازنشسته، حساب بانکی مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان را برای واریز سود و مطالبات سهم دولت در مراحل بعد فعال نگه دارند.


پرداخت ۲۵۰۰ میلیارد تومان سهم‌الشرکه به بازنشستگان از ابتدا تاکنون از ابتدای تاسیس موسسه تا کنون ۲۵۰۰ میلیارد تومان به حساب فرهنگیان بازنشسته واریز شده که بیش از هزار میلیارد تومان آن مربوط به دو سال گذشته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها