رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 417508

رشد تعلیم و تربیت جهانی با دستاوردهای فکری و نظری ایران

ساعت24-رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: اعتفاد داریم نه فقط در سطح جهان اسلام بلکه در سطح کشورهای پیشرفته دستاوردهای فکری و نظری داریم به طوریکه می تواند یک گام تعلیم و تربیت جهانی را رشد دهد.

علی ذوعلم در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: تقارن تولد حضرت زینب (س) و تغییر در سازمان پژوهش یک پیامد دارد و آن این است که باید زینب گونه رفتار کنیم.


وی با بیان اینکه پیام عقلانیت و مجاهدت این است که باید که بیش از گذشته و بر اساس تلاش‌های گذشته پیش رویم، اظهار کرد: از آقای تورانی تشکر می کنم که به خوبی مدیریت کردند و به همین دلیل اگر بپذیرند دستیار ویژه و مشاور من خواهند بود تا بحث‌های پیشین را دنبال کنند.
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار کرد: آقای بطحایی هم می‌دانند که آقای محمدی (رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی) با چه سختی تغییرات کتاب درسی را به ثمر رساندند که از ایشان هم باید به عنوان مشاور عالی بهره برداری کنیم.


ذوعلم با اشاره به مسئولان پیشین گفت: بیشتر آنان از کسانی بودند که از پیش با آنها در ارتباط بودم. در سازمان سطحی از مسائل خود سازمان را داریم و باید تدابیر را تکمیل و اصلاح کنیم. دومین سطح مسائل سازمان برای دستگاه تعلیم و تربیت است.


وی تصریح کرد: هفته قبل ریس جمهور روی این موضوع تاکید داشتند که باید به این سوال دانش آموزان و خانواده ها پاسخ داد که خروجی آموزش با آنچه دانش آموزان نسبت به آن خلاء دارند چه قدر تطابق دارد؟.


رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی توصیح داد: درست است که اسناد تحولی داریم و این اسناد پیش روی ماست و آموزش و پرورش نسبت به ١٠ سال قبل رشد کرده و اجماع علمی روی آن وجود دارد، ولی شکاف بین نظر و عمل بسیار مهم است.

ذوعلم با بیان اینکه اگر توانمندی‌های سازمان دست به دست هم دهند با برداشتن دیوارها، هم افزایی و فرهنگ درست سازمان این قدم‌های مهم را برمی‌داریم، افزود: بعد از ۴٠ سال از پیروزی انقلاب به عنوان یک گفتمان در برابر تمدن به بحران رسیده غرب انتظارات فراوانی از نظام و هسته‌های فکری ما در سطح جهان وجود دارد. اعتفاد داریم نه فقط در سطح جهان اسلام بلکه در سطح کشورهای پیشرفته دستاوردهای فکری و نظری داریم به طوریکه می تواند یک گام تعلیم و تربیت جهانی را رشد دهد.


وی تاکید کرد: این نظام تعلیم و تربیت فقط متعلق به جمهوری اسلامی نیست، بلکه متعلق به امت اسلامی است.

حیدر تورانی، سرپرست سابق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز در این مراسم گفت: برای رضای خدا، شهدا، امام، رهبر و خدمت به نونهالانی که تمنای یادگیری دارند، به مثابه فردی کوچم که وارد میدان پژوهش شدم و توانایی‌ام را تا حداکثر ظرفیت وجودی‌ام در طبق اخلاص گذاشتم.


تورانی با تاکید بر مدیریت اثربخش نیز گفت: در این شیوه گفته می‌شود گاهی حرف نزن و سکوت کن تا بهتر شنیده شوی. خطاب به همکاران نیز می‌گویم از شما دل خورم که در این مدت هیچ استرسی به من وارد نکردید و هیچ حرف تلخی به من نزدید. کمک‌های زیادی کردید تا این سازمان بهتر از گذشته فعالیت کند، به طوری که بحث تالیف کتاب‌های درسی که همواره از آذرماه آغاز می‌شد این بار در فروردین ماه کلید خورد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها