رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 417545

نقوی حسینی: اروپایی ها باید پاسخگوی افکار عمومی جهان باشند

ساعت24-عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اروپایی ها به دلیل پای بند نبودن به تعهدات خود با ایران باید پاسخگوی افکار عمومی جهان باشند.

سیدحسین نقوی حسینی
laquo;سید حسین نقوی حسینی» درباره سازوکار ویژه مالی اروپا و خلف وعده آنها درقبال تعهدات خود با ایران افزود: بعد از خروج آمریکا از برجام که برخلاف همه موازین بین المللی صورت گرفت و حیثیت آمریکایی ها در عرصه بین المللی زیر سوال رفت، اروپایی ها تن به این خسارت ندادند.

وی ادامه داد: آنها اعلام کردند که ما به توافق هسته ای پایبند هستیم و باوجود تحریم های ثانویه آمریکا کانالی را برای برقراری ارتباطات مالی تدارک دیدند که ایران بتواند با کشورهای اروپایی کار کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در این مسیر ایران استقبال کرد و مذاکرات مفصلی با کشورهای اروپایی صورت گرفت.
نقوی حسینی اضافه کرد: براساس مذاکرات تاکنون چند تاریخ اعلام شد که در این تاریخ دیگر کانال فعالیت خود را شروع می کند که آخرین تاریخ اعلامی آنها اول ژانویه بود اما اول ژانویه هم گذشت ولی اروپایی ها به عهد خود عمل نکردند.
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنها نه تنها به عهد خود عمل نکردند و اخیرا هم بهانه هایی را مثل تحریم دستگاه های اطلاعاتی کشور از سوی دانمارک و هلند حاشیه سازی کردند.
نقوی حسینی یادآور شد: ما صریح و روشن به اروپا و آمریکایی ها اعلام می کنیم که جمهوری اسلامی ایران نشان داد که اهل مذاکره، توافق و پایبند به موازین بین المللی است اما اگر آمریکایی ها و اروپایی ها پایبند به موازین بین المللی نیستند ما منتظر آنها نمی مانیم و التماس کسی را نمی کنیم.
نقوی حسینی اضافه کرد: ما با شرکای سنتی خودمان با قدرت به کار ادامه می دهیم چرا که هم برد جمهوری اسلامی ایران و هم نفوذ ایران در عرصه بین المللی و منطقه و همسایگان به اندازه ای است که بتواند همه مشکلات مالی و پولی و مراودات اقتصادی خود را حل کند بنابراین به راه خود ادامه خواهیم داد.
وی تاکید کرد: اروپایی ها باید پاسخگوی افکار عمومی جهان باشند که پایبند به تعهدات خود نبوده اند برای این که حیثیت اروپای مستقل از آمریکا حفظ شود بهتر است اروپایی ها به عهد خود عمل کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها