رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 418413

رهبر سابق سنای آمریکا: به خاطر رای به جنگ عراق متاسفم، اشتباه وحشتناکی بود!

ساعت24-هری رید، رهبر سابق اکثریت سنای آمریکا در مصاحبه‌ای اظهار کرد که رای سالها قبلش در کنگره به نفع جنگ عراق، “باعث جریحه‌دار شدن قلب” او شده است.

به گزارش هیل، هری رید، سناتور دموکرات پیشین از ایالت نوادا و رهبر سابق اکثریت سنا در گفتگو با رسانه نوادا ایندیپندنت گفت: این رای او ارتکاب “اشتباهی وحشتناک” بود.

او تصریح کرد: این رای باعث جریحه‌دار شدن قلب من شد. این کاری اشتباه بود که من انجام دادم. من مجذوب ژنرال کالین پاول و دیگران شده و حرف‌های آنها را باور کرده بودم اما الان به خاطرش متاسف هستم.

هری رید اظهار داشت: چیزهای دیگری هم هستند که فکر می‌کنم باعث نگرانی من شدند اما همان طوری که در ابتدای این گفتگو مطرح کردم و شما هم می‌دانید ارتکاب اشتباه از جانب خود را تصدیق می‌کنم و مردم هم به خاطرش از من انتقاد کرده‌اند.

در سال ۲۰۰۲ سنای آمریکا با ۷۷ رای موافق به ۲۳ رای مخالف استفاده از نیروی نظامی برای حمله به عراق را تصویب کرد و ۲۹ دموکرات در حمایت از این جنگ رای دادند.

پیش از این هم هری رید از بابت این رای خود اظهار تاسف کرده و در سال ۲۰۱۶ این اتفاق را “بزرگترین پشیمانی زندگیش” خوانده بود.

او در آن زمان نیز گفته بود من همچون تعدادی از افراد دیگر “گمراه” شدم اما خیلی طول نکشید که به این موضوع پی ببرم بنابراین من متقاعد شدم این یک اشتباه بود و بلند و صریح آن را مطرح می‌کنم.

غیر از هری رید، هیلاری کلینتون و جو بایدن از جمله دیگر دموکرات‌هایی بودند که در حمایت از این جنگ در سنای آمریکا رای دادند.

شفقنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها