رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 418461

زاکانی: در ماجرای کوی دانشگاه فهمیدم تاجزاده و دوستانشان نمیخواهند موضوع جمع شود

ساعت24-زاکانی گفت: در زمان ماجرای کوی دانشگاه از هر دو طرف می‌خوردم و همه را به آرامش دعوت می‌کردم. در آن ایام برای من واضح شد تاجزاده و دوستانشان دوست ندارند این موضوع جمع شود.

زاکانی
مناظره میان سید مصطفی تاجزاده و علیرضا زاکانی در مورد واکاوی موضوعات کوی دانشگاه سال ۷۸ بعد از ظهر امروز برگزار شد.

علیرضا زاکانی در ابتدای این جلسه با اشاره به موضوعات سیاسی کوی دانشگاه سال ۷۸ و ۸۸ اظهار کرد: معتقد هستم گوهر اسلام و اهمیت انقلاب اسلامی مشخص شد. انقلاب به پیروزی رسید، عظت برای مسلمین فراهم و نظام سلطه به چالش کشیده شد. در این مسیر هرکجا عظمت ایران را خواستیم و از رهبری تبعیت کردیم و نوکری مردم را کردیم، پیروز بودیم و بر خلافش اگر عمل کردیم آسیب دیدیم. ما برای چهل سال گذشته افتخار می‌کنیم اما در نیمه راه هستیم. توفیقات زیادی داشتیم، نواقصی هم داشتیم؛ چراکه هم دشمن بیرونی داشتیم و موانعی هم در داخل بوده است. دشمن خارجی ما مشخص است؛ آمریکا و صهیونیسم است.

وی تاکید کرد: مانع درونی، ضدانقلاب و ریزش‌های ما است یعنی آنهایی که به واسطه خوف و طمع وارد انقلاب شدند و به واسطه نرسیدن به موضوعات خود ریزش داشتند و یا بر اساس سختی‌ها ریزش داشتند. اهمیت مانع داخلی از دشمنان خارجی بیشتر است. معتقد هستم آنچه جزو موانع داخلی است پرستش قدرت ثروت و قدرت بیگانه است. امروز در کشور عده‌ای طمع ثروت‌اندوزی دارند، از قدرت‌های بیرونی تبعیت می‌کنند. با زر و زور و تزویر شرایط را به سمتی می‌برند که مردم را در راستای اهداف و آرمان‌هایشان قرار دهند. تا وقتی این موانع داخلی اصلاح نشود، ما نمی‌توانیم به اهداف انقلاب اسامی برسیم.

زاکانی با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی تصریح کرد: اول انقلاب اسلامی می‌دانستیم چه نمی‌خواهیم و چه می‌خواهیم اما نه تجربه‌اش را داشتیم و نه نیروی انسانی آن را. اما امروز در چهل سالگی کسی از ما نمی‌پذیرد آزمون و خطا کنیم.

این چهره سیاسی اصولگرا با بیان اینکه باید امید را در جامعه افزایش داد، گفت: کسانی که به مسیر ثروت‌اندوزی می‌روند مافیای پنهان هستند و رابطه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را ایجاد کرده‌اند و این مانع اصلی است نه تعریفی از اصلاحات دارند و نه مشکلات مردم برایشان مهم است. راحت دروغ می‌گویند و تهمت می‌زنند اگر در عرصه اقتصادی کم بیاورند دست در جیب دانشجو می‌کنند.

زاکانی سپس گفت: امروز پیوستگی قدرت و ثروت بیداد می‌کند. رابطه سال ۷۸ و ۸۸ حلقه مفقوده همین جریانا ست. عواملش یکی است. اساسش دعوای قدرت، ثروت اندوزی و تبعیت از بیگانه است. یک عده‌ای در عرصه سیاسی کم می‌آوردند. روزنامه سلام تیتری زد که دولت آقای خاتمی از آن شکایت کرد، سلام دوشنبه بسته شد، دوشنبه و چهار شنبه روزنامه صبح امروز و دیگران تهدیدهایی کردند شبش در کوی دانشگاه در ایام انتخابات جمع قلیلی شروع کردند آشوب کردند. مهد کودک شکستند. همه از بعد ورود پلیس نگاه می‌کنند. شکستن حریم و امنیت مردم به هر اسمی رخ داد. عده‌ای یک نفر را گروگان گرفتند او آزاد شد، سه نفر دیگر را گروگان گرفتند. وزیر کشور دستور برخورد داد.

وی با تاکید بر اینکه ما هر دو طرف را محکوم کردیم، گفت: من روز جمعه وارد شدم آن تخریب‌ها را دیدم مشخص شد عمده تخریب‌ها از دورن کوی است. تحقیقاتی هم شد که ثبت و ضبط است. نیروی انتظامی هم تخریب کرد باید حق و حقیقت را گفت. کشته‌سازی صورت گرفت، اربعین درگیری صورت گرفت. ما به عنوان یک نیروی انقلابی هم ضرب و شتم دانشجو و هم پلیس را محکوم می‌کنیم. سه نفر پلیس شهید شدند. ماحصل این مسیر می‌خواستند این باشد که نظام با چالش اساسی رو به رو شود

زاکانی ادامه داد: آن زمان ما با دانشجویانی به کوی رفتیم، تاجزاده و معین و شمس الواعظین آمدند. وضع را که دیدم خودم را حائل دانشجو و نیروی انتظامی کردم. از هر دو طرف می‌خوردم و همه را به آرامش دعوت می‌کردم. در آن ایام برای من واضح شد تاجزاده و دوستانشان دوست ندارند این موضوع جمع شود. مسئولانی مثل معین با استعفا دادن آتش را بیشتر می‌کردند. عده‌ای اراذل و اوباش آمدند در زمانی که تاجزاده به دانشجوها اعلام می‌کرد داخل بروید اراذل گفتند کجا برویم ما تازه آمده‌ایم.

وی تصریح کرد: تاجزاده و دوستانش دم از آزادی می‌زنند اگر یادشان باشد آن سال روز یکشنبه ما درخواست تجمع کردیم، حق‌شناس به من زنگ زد گفت تاجزاده خوشحال است که شما می‌خواهید تجمع قانونی برگزار کنید. باید با تحکیمی‌ها راهپیمایی بگذارید. من گفتم وای به حال مملکتی که شما مدیر سیاسی‌اش هستید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها