رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 418469

کیروش: عاشق انتقادها هستم چون باعث محبوبیتم میشوند

ساعت24-سرمربی تیم ملی در نشست خبری پیش از دیدار برابر عراق حاضر شد.

تیم ملی ایران در سومین دیدار خود در جام ملتهای آسیا، فردا (چهارشنبه) در دبی و ورزشگاه آل مکتوم به مصاف عراق خواهد رفت. کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی در کنفرانس خبری پیش از این بازی گفت:«خدا را شکر آماده سازی خوبی داشتیم.

او درباره حساسیت های بازی با عراق گفت: اگر یک بازی در جهان باشد هر دو تیم با آرامش کامل و ریلکس، از مسابقه لذت ببرند، بازی فرداست. دو تیم کار خود را کرده اند. صعود به مرحله بعدی قطعی شده است. ما مقابل یمن و ویتنام بازی کردیم و فردا با عراق بازی می کنیم. تلاش ما این است که فوتبال زیبایی انجام دهیم. دلیلی نمی بینم حساسیتی باشد. در نهایت آرامش فردا بازی را برگزار می کنیم.

او در پاسخ به سوال خبرنگار عرب زبان که خود را خبرنگار فیفا معرفی کرد، مبنی بر این که هنوز یکی از مربیان باشگاه‌های بزرگ ایران مشغول انتقاد از شماست و همچنان انتقاد می‌کند، گفت: من تمام کسانی که از من انتقاد می‌کنند را دوست دارم و عاشقشان هستم چون باعث شهرت و محبوبیت بیشتر من می‌شود. آنها به طور رایگان برای من کار می‌کنند و من عاشق این انتقادها هستم.

کی‌روش در پاسخ به سوال دیگری از این خبرنگار مبنی بر این که پیش از جام ملت‌ها چهار مدعی اصلی برای حضور در دور نیمه نهایی را استرالیا، ژاپن، کره‌جنوبی و عراق دانسته بود گفت: شما اگر خبرنگار فیفا باشید، باید با دقت بیشتری صحبت‌های من را رصد کنید چون من هیچ موقع چنین حرفی نزده‌ام.

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران افزود: اگر از بعد تئوری نگاه کنید، از نظر تاریخچه، سرمایه گذاری، تجربه و نتایج، سه نامزد برای حضور در مرحله نیمه‌نهایی، ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا هستند چون قهرمان جام ملت‌های قبلی در میان این تیم‌هاست و کشورهای دیگری تلاش می‌کنند که یک جایگاه در بین این چهار تیم داشته باشند که عربستان، قطر، ازبکستان، ایران و ... هستند که البته در پایان، تلاش تیم‌ها مشخص می‌کند کدام تیم به مرحله نیمه‌نهایی صعود می‌کند.

کی‌روش درباره تجربه بازی با عراق در جام ملت‌ها که به حذف از این مسابقات منتج شد و انتقال این تجربه به بازیکنان جوان‌تر اظهار کرد: البته نمی‌توانم شفاف بگویم چون رسانه‌های عراقی هم هستند اما اولیت من این است که هر چیزی که بهترین است، برای بازیکنانم فراهم کنم و مطالب مفید را برآورده کنم. این یک امر طبیعی است که تمام رسانه‌های عراقی، خواستار موفقیت تیم‌شان هستند اما این در ایران برعکس است. یکسری رسانه‌ها در ایران هستند که برای پیروزی تیم ملی ایران متعهد نیستند. ما همیشه باید برای مردم کار کنیم و به بازیکنانم گوشزد می‌کنم که با صداقت و وفاداری برای تیم ملی بازی کنند. فرقی نمی‌کند مقابل عراق، پرتغال یا آرژانتین بازی کنیم.

کی‌روش در واکنش به این که شکست مقابل عراق در سال 2015 را به "ماندن استخوان در گلو" تشبیه کرده بود، گفت: «البته این درست نیست که بازی فردا را با بازی چهار سال قبل مقایسه کنیم. بازی چهار سال قبل بین ایران و عراق نبود بلکه بازی بنجامین ویلیامز بود که شخص تعیین کننده در بازی بود. فردا داوران خوبی داریم. مطمئنا تمام تلاشمان را می‌کنیم که برای خوشحالی هواداران، خانواده‌ها و دوستانمان بهترین بازی را نشان دهیم. در آسیا تمام تیم‌ها برای رسیدن به رویای خود کار می‌کنند. عراق از دروازه‌بان تا خط حمله بازیکنان خوبی دارد. فردا یک برنده خواهد بود که آن هواداران ایران و عراق هستند که با خوشحالی ورزشگاه را ترک می‌کنند و از دیدن بازی لذت می‌برند.»

او در پاسخ به این سوال که مسیر رسیدن به فینال را با توجه به ساختن تیمی منسجم و قدرتمند، چگونه می‌بیند؟ گفت: «مسیر طولانی است. به بازیکنانم می‌گویم اگر به این مسیر طولانی فکر کنند کار، دوچندان سخت می‌شود. تمام تمرکز ما روی این است که مسیر را به خوبی طی کنیم. اگر لازم است به چپ برویم یا سریع‌تر عمل کنیم باید از این موضوع تبعیت کنیم. تمام تمرکز ما روی بازی بعدی است. یکسری بازیکن داریم که احتیاج به بازی دارند و یکسری بازیکن که باید آماده‌تر شوند. مطمئنا باید با نگاه به مسیر جلو و نه نگاه به مقصد نهایی، کار را پیش ببریم.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها