رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 418506

اردوغان به روسیه میرود

ساعت24- قرار است رئیس جمهور ترکیه در ۲۳ ژانویه برای هماهنگی با طرف روسی درخصوص عقب‌نشینی نیروهای آمریکا از سوریه به مسکو سفر کند.

اردوغان
style="text-align:justify">به گزارش اسپوتنیک، "ابراهیم کالین"، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه عنوان داشت که "رجب طیب اردوغان"، رئیس جمهور ترکیه در ۲۳ ژانویه جاری به روسیه سفر می‌کند تا با طرف روس درخصوص عقب‌نشینی آمریکا از سوریه هماهنگی‌ها را به عمل آورد.

کالین تصریح کرد که اقدامات نظام سوریه در ادلب از جمله موضوعاتی است که طی سفر اردوغان به مسکو مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هیات آمریکایی‌ طی سفر به آنکارا، به ما سند پنج بندی ارائه داد که درمورد عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه است و ما به نوبه خود، نقطه نظرات خود را ارائه دادیم و مذاکرات در این خصوص ادامه دارد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اظهار داشت: کنترل منطقه امن که در مرز سوریه ایجاد خواهد شد، در اختیار ترکیه خواهد بود.

وی عنوان داشت: مبارزه با تروریسم و گروه‌های تروریستی که ترکیه را هدف قرار داده‌اند، در تمامی سطوح ادامه خواهد داشت. هدف ما در ادلب از ابتدا تامین امنیت جانی و مالی مردم این منطقه بوده و هست. فعالیت‌های ترکیه با استفاده از راهکارهای سیاسی، دیپلماسی و قدرت نرم و سخت ادامه خواهد داشت.

کالین تصریح کرد: تهدیدهای اقتصادی با آمریکا را پشت سر گذاشتیم، امروز هدف تازه‌ای معین کردیم و به فعالیت بر روی این اقدام مثبت ادامه خواهیم داد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه عنوان داشت: از نظر ما هیچ رابطه شرطی برای خرید سامانه S-۴۰۰ و موشک‌های پاتریوت مطرح نیست.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها