رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 418550

شکلات سعودی در آمریکا جنجالی شد +عکس

ساعت 24- قرار گرفتن پرچم عربستان سعودی در نزدیکی محل گرامی‌داشت یاد قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ اعتراضات آمریکایی‌ها را به همراه داشت.

style="text-align:justify">در پی اعتراضات عمومی به قرار گرفتن مجسمه منقش به پرچم عربستان سعودی در مجاورت ساختمان یادبود قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در نیویورک قرار است این مجسمه از محل مورد نظر برداشته شود.

این مجسمه یکی از مجسمه‌های منقش به پرچم کشورهای گروه ۲۰ - شامل آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه، انگلیس و آمریکا- است که به شکل شکلات طراحی شده و در مرکز تجارت جهانی نصب شده است.

با توجه به اینکه ۱۵ نفر از ۱۹ هواپیماربای حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ تبعه سعودی بودند، پرچم عربستان سعودی در این محل از ابتدا اعتراضاتی را به همراه داشت. روزنامه گاردین گزارش داده این اعتراضات موجب شده نهاد مسئول اداره این مکان تصمیم به انتقال مجسمه عربستان سعودی بگیرد.

نزدیک به ۳۰۰۰ نفر در روز حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ کشته شدند. صدها نفر از خانواده‌های قربانیان این حملات از عربستان سعودی به دلیل نقش‌آفرینی در این حادثه شکایت کرده‌اند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها