رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 418575

اطلاع رسانی به روش بانک مرکزی

اقتصاددانان: قدردان همتی هستیم

ساعت24-ریاست بانک مرکزی و مدیریت روابط عمومی این نهاد روش های تازه ای برای خبررسانی از فعالیتهای این نهاد درماههای تازه سپری شده یافته اند که تاکنون سابقه نداشته است. روابط عمومی بانک مرکزی خبری را برروی خروجی سایت این سازمان با اهمیت پولی وارزی گذاشته است که براساس آن اقتصاددانان به دیدار رییس رفته اند.

خبر
dir="RTL">این خبر روایت می‌کند : "در نشست دوره‌ای رئیس‌کل بانک مرکزی با اساتید وصاحبنظران اقتصادی موضوعات روز حوزه پول و ارز کشور موردبررسی قرار گرفت و بر لزوم تداوم اقدامات بانک مرکزی در بازار ارز تأکید شد." در این خبر هیچ نامی از هیچ اقتصاددانی که در این نشست از همتی قدردانی کرده باشد نیامده است و تنها عکس انتخاب‌شده نیز گونه‌ای منتشرشده که نمی‌توان چهره هیچ اقتصاددان مشهور یا حتی نیمه نامدار را تشخیص داد. این روش تازه اطلاع‌رسانی در شرایطی اتفاقمی فرد که رئیس بانک مرکزی پس از سپری شدن چند ماه از دراختیارگرفتن اختیارات این نهاد نشست مطبوعاتی گروهی برپا نکرده است و از حضور درجمع بازرگانان و صنعتگران نیز طفره می‌رود. اگر بانک مرکزی تنها به این بسنده کند که نام اقتصاددانان حاضر در این نشست آخر را برای اطلاع علاقه‌مندان انتشار دهد شاید رسانه‌ها از این گروه بپرسند که در این نشست‌ها چه گفتند و چه شنیدند.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در این جلسه رئیس‌کل این بانک با اشاره به فشارهای اقتصادی و جنگ روانی و تبلیغاتی دولت امریکا ومتحدینش برای برهم زدن تعادل بازار ارز از کنترل بانک مرکزی بر بازار ارز خبر داد وبرنامه های خود را تشریح کرد. آیا تشریح برنامه های بانک مرکزی برای یک جمع انگشت شمار و ارایه نکردن این برنامه ها برای افکارعمومی احتمال رانت اطلاعاتی را به ذهن ها نمی آورد. اگر رئیس بانک مرکزی برنامه ویژه ای برای سیاست ارزی دارد باید برای همه شهروندان و درجمع نمایندگان رسانه‌ها ارایه کند تا همه فعالان اقتصادی و شهروندان آن برنامه ها را ارزیابی کنند. در خبرچند سطری روابط بانک مرکزی به نقل از همتی اضافه شده است" بانک مرکزی با قدرت نیازهای واقعی مردم و فعالان اقتصادی راتأمین می‌کند .بر اساس اقدامات انجام شده روند تامین و صدور حواله های ارزی ازطریق کشورهای مختلف بسط یافته است. همچنین با اشاره دستورالعمل سپرده ریالی مبتنی بر ارز طی روزهای آینده ابلاغ می شود و فرآیندهای اجرایی ایجاد بازار متشکل معاملات ارزی نیز آغاز می شود. مجموعه این اقدامات در کنار برنامه ریزی های انجام شده برای اصلاح نظام پولی کشور نویدبخش استمرار ثبات در بازار پول و ارز کشور است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها