رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 418977

تثبیت پوند در پی رای اعتماد ترزا می/نوسان سهام آسیایی

ساعت24-روز پنج‌شنبه، سهام آسیایی، پس از این‌که با نگرانی در مورد چشم‌انداز اقتصادی چین، بالا و پایین شدند، اندکی رشد کردند، درحالی‌که پس از رای اعتماد مجلس انگلیس به ترزا می، پوند به آرامش رسید.

به گزارش رویترز، روز پنج‌شنبه، سهام آسیایی، پس از این‌که به علت نگرانی در مورد چشم‌انداز اقتصادی چین، بالا و پایین شدند، اندکی رشد کردند، درحالی‌که پس از رای اعتماد مجلس انگلستان به ترسا می، پوند به آرامش رسید.

تحت تاثیر کاهش خبرهای اقتصادی تاثیرگذار در بازار امروز، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۲ درصد رشد کرد.

نیکی ژاپن پس از نوسان در منطقه منفی و مثبت، در نهایت بدون تغییر باقی ماند.

داده‌های تاجران اروپایی نشان می‌دهند که شاخص‌های سهام این قاره کار خود را با افت آغاز کرده‌اند. داکس آلمان ۰.۷۵ درصد، کاک فرانسه ۰.۶۲ درصد و فوتسی انگلیسی ۰.۳۹ درصد در ابتدای معاملات افت کردند و شاخص استاکس۶۰۰ اروپا هم ۰.۴۸ درصد پایین آمد.

شاخص ای‌مینی‌اس‌اندپی۵۰۰ آمریکا، در ساعات آسیایی ۰.۲۶ درصد افت کرد.

شاخص سهام برتر چین، سی‌اس‌آی۳۰۰ توانست افت اولیه خود را جبران کنند و ۰.۴ درصد رشد کند. افت دومین سازنده بزرگ لوازم خانگی چین، گلی الکترونیکس، پس از هشدار این شرکت در مورد رشد کمتر درآمد با توجه به کند شدن اقتصاد، به بازار سهام چین فشار وارد کرد.

نخست‌وزیر چین، لی که‌کیانگ، در پیامی رادیویی قول داد امسال سرمایه‌گذاری‌های دولتی افزایش پیدا کند. بانک مرکزی چین سهم خود را با تزریق پول بیشری به سیستم مالی انجام داد و میزان تزریق مالی این هفته را به رقم عظیم ۱.۱۴ تریلیون یوآن (۱۶۸.۷۴ میلیارد دلار)، رساند.

در بازار ارز، پس از این که ترزا می نخست وزیر انگلیس، از مجلس این کشور رای اعتماد به دست آورد، پوند در نرخ ۱.۲۸۷۲ دلار تثبیت شد. هرچند این نرخ همچنان از نرخ ۱.۲۹۲۹ قبل از رای‌گیری برگزیت، پایین‌تر است.

دلار آمریکا در برابر ین ژاپن اندکی افت کرد و به نرخ برابری ۱۰۸.۹۸ رسید، اما در برابر یورو رشد کرد و به نرخ برابری ۱.۱۳۸۶ رسید. شاخص دلار با اندکی افزایش در ۹۶.۱۶۲ واحد قرار گرفت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها