رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 419074

بازداشت قاتل دانشجوی اسرائیلی در ملبورن

ساعت 24- به گفته پلیس استرالیا امروز (جمعه) مردی بیست ساله بعد از قتل یک دانشجوی دختر اسرائیلی که در ملبورن، دومین شهر بزرگ استرالیا، در حال تحصیل بود، دستگیر شد.

style="text-align: justify;">به گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس ایالت ویکتوریا در یک بیانیه اعلام کرد که کارآگاهان پرونده، این مرد را به اتهام قتل "آیا ماساروی" 21 ساله که جسدش توسط عابران در نزدیکی دانشگاه "لا تروب" در اوایل چهارشنبه پیدا شد، بازداشت کردند.

اطلاعات بیشتری راجع به این مرد منتشر نشده است.

این دستگیری چند ساعت پیش از مراسم بزرگداشت و دعا برای "آیا ماساروی" انجام شد که انتظار می‌رود عده زیادی در آن حضور بهم برسانند.

پلیس با بیان اینکه این دانشجو یک اسرائیلی بود گفت، ماساروی در حال برگشت به محوطه دانشگاه واقع در شمال شرقی ملبورن مورد حمله قرار گرفت.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، تسلیت خود را به خانواده ماساروی اعلام کرد.

موریسون در فیجی، جایی که تور اقیانوس آرام خود را به پایان رسانده بود، به خبرنگاران گفت: ما باید هشیار بمانیم، من حقیقتا از این قتل پریشان و ناراحت هستم، همانطور که مطمئنم تمام استرالیایی‌ها در سراسر دنیا اینگونه هستند.

او گفت که حزب راست میانه دولتش با معرفی یک "برنامه عملیاتی" در راستای توقف خشونت علیه زنان تلاش می‌کند و این کار علاوه بر مبلغ 252 میلیون دلاری است که از قبل برای این مهم تخصیص داده شده بود.

براساس گزارش رسانه‌های استرالیا ماساروی در شهر بقا الغربیه که یک شهر عمدتا عرب نشین در ناحیه حیفای اسرائیل است، متولد شد. او همچنین به دلیل اینکه پدرش در چین به کار تجارت مشغول بود، برای تحصیل به دانشگاه شانگهای رفت.

او دومین زنی است که با این شرایط طی هفت ماه گذشته در ملبورن به قتل می‌رسد.

مرگ او دوباره جرقه خشم پیرامون خشونت علیه زنان را پس از قتل مشابه "ایوریدایس دیکسون" زنی 22 ساله که در حین برگشت از اجرای یک نمایش کمدی در ماه ژوئن کشته شد، روشن کرد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها