رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 419112

آخرین خبرها از کارت سوخت/چاره‌ای جز سهیه‌بندی بنزین وجود ندارد

ساعت 24- عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه هیچ تصمیمی درباره افزایش و یا ۲ نرخی شدن بنزین در دولت و مجلس اتخاذ نشده است، گفت: دولت فعلا تصمیم گرفته که ساماندهی سوخت را از طریق احیای کارت سوخت که زیر ساخت‌های آن فراهم است، انجام دهد.

کارت سوخت.jpg
div>

محمد خالدی‌سردشتی با بیان این مطلب از فراهم شدن سازوکارهای به‌کارگیری مجدد "کارت هوشمند سوخت" در دولت خبر داد و گفت: با توجه به تهدیدات دشمنان و اِعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، چاره‌ای جز سهیه‌بندی بنزین وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه میزان مصرف سوخت و به‌خصوص بنزین در کشور ما بسیار بالاست، اظهار داشت: باید سازوکاری برای مهار میزان مصرف بنزین از سوی دولت و مجلس فراهم شود؛ البته باید هوشمندی‌ها و تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود تا برخی متضرر نشوند.

میزان مصرف سوخت در همه دنیا کنترل می‌شود

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: کارت هوشمند سوخت را یکی از راهکارهای کنترل میزان مصرف بنزین و دیگر سوخت‌هاست.

وی ادامه داد:‌ در همه کشورهای دنیا میزان مصرف سوخت از سوی دولت‌ها کنترل می‌شود، نباید این طور باشد که هر کس به هر میزانی که دلش می‌خواهد بنزین مصرف کند، روش فعلی در مصرف بنزین اصلا معقول و منطقی نیست.

علاقه دولت به افزایش نرخ حامل‌های انرژی

خالدی با بیان اینکه قبل از اجرای طرح به‌کارگیری کارت هوشمند سوخت باید میزان مصرف منطقی نهادها، دستگاه‌ها و برخی افراد پیش‌بینی شود، افزود: برنامه‌ریزی‌ها در این حوزه باید طوری باشد که بتوان از این طریق، هم با قاچاق سوخت مقابله کرد هم اینکه آسیبی به مصرف عادی شهروندان وارد نشود.

تجربه استفاده از کارت هوشمند سوخت موفق بوده است

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه احیای مجدد کارت هوشمند سوخت برای جلوگیری از قاچاق و مصرف بی‌رویه سوخت تأثیر بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از کارت سوخت در سال ۸۸ به عنوان یک تجربه موفق بوده که بستر و زمینه استفاده از آن در جامعه فراهم شده است.

وی با بیان اینکه هیچ تصمیمی درباره افزایش، سهمیه‌بندی و یا ۲ نرخی شدن بنزین در دولت و مجلس اتخاذ نشده است، افزود: دولت فعلا تصمیم گرفته که ساماندهی سوخت را از طریق احیای کارت سوخت که زیر ساخت‌های آن فراهم است، انجام دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان با بیان اینکه کمیسیون انرژی مجلس سیاست‌گذاری مییکند،خاطرنشان کرد: کمیسیون انرژی مجلس مشخص کرده که در طرح‌های مطرح شده برای صرفه‌جویی و مدیریت مصرف بنزین، معیارهایی از جمله جلوگیری از قاچاق سوخت، عدم آسیب‌رسانی به دهک‌های پایین جامعه و نیز نداشتن اثر تورمی بر سایر متغیرهای اقتصادی رعایت شود.

خانه ملت

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها