رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 419247

بخاری های سنتی برابر با سه فاز پارس جنوبی انرژی مصرف میکنند!

ساعت24-مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با انتقاد از وضعیت مصرف سوخت در ایران، گفت: هر بخاری سنتی، ۱۱.۵ مترمکعب در روز انرژی مصرف می‌کند و با توجه به وجود حدود ۲۰ میلیون بخاری در ایران، اگر این عدد را در ۱۱۰ روز زمستان ضرب کنیم، معادل سه فاز پارس جنوبی می‌شود.

محسن دلاویز در نشست خبری که امروز برگزار شد، با تاکید بر این‌که مصرف انرژی در ایران با استانداردهای دنیا فاصله دارد، اظهار کرد: طبق آخرین گزارش، در ایران بیش از ٤٥ میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت می‌شود؛ این درحالی است که چین با یک‌ونیم میلیارد جمعیت، ٣٧ میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت می‌کند.

وی با بیان این‌که مسئولیت بهینه‌سازی مصرف سوخت برعهده همه آحاد جامعه است، گفت: این‌کار را فقط یک بخش کوچک نمی‌تواند انجام دهد. بودجه کشور کشش اعطای این میزان یارانه را ندارد. ١٥ درصد یارانه‌ای که در دنیا و در حوزه انرژی پرداخت می‌شود متعلق به ایران است. یعنی ١٠ درصد درآمد ناخالص داخلی را به یارانه اختصاص می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، در ادامه با تاکید بر این‌که یکی از دلایلی که ایران روی پرداخت یارانه تمرکز کرده است، عدالت اجتماعی است، افزود: باید این سوال مطرح شود که چقدر به عدالت اجتماعی نزدیک شده‌ایم؟ عدالت اجتماعی در کشوری مانند نروژ که نرخ بنزین آن بالاست، بیشتر است یا در ایران که بنزین نرخ کمی دارد؟

دلاویز تاکید کرد: البته بنزین کالای حساسی است و باید به‌صورت کارشناسی درباره قیمت آن تصمیم گرفت. با این‌که دولت و مجلس، برنامه‌ای برای نرخ بنزین ندارند اما امیدوارم با صحبت با مردم این موضوع حل شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها