رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 419258

سیان‌ان: دعوای ترامپ با پلوسی نبرد کینگ کنگ باگودزیلا است

ساعت24- شبکه خبری تلویزیونی سی.ان.ان بدنبال افزایش اختلافات بین دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به صراحت از این رودرروی به عنوان جنگ بین کینگ کنگ و گودزیلا نام برد.

#39;جیم آکوستا' خبرنگار کاخ سفید این شبکه خبری در گزارشی به اختلاف شدید بین کاخ سفید و کنگره آمریکا پرداخت.

آکوستا بدنبال لغو سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از سوی شخص رئیس جمهوری با نشان دادن نامه امضا شده ترامپ در این زمینه گفت: رئیس جمهوری رفتاری کودکانه داشته و در این نامه خطاب به نانسی پلوسی نوشته از آنجایی که دولت آمریکا در تعطیلی به سر می برد این سفر به تعویق می افتد و در زمان مقتضی تری صورت گیرد که بطور قطع این وضعیت را درک می کنید.

وی با بیان اینکه در سفر نانسی پلوسی به بروکسل، قاهره و افغانستان معمولا یک فروند جنگنده نظامی برای اسکورت همراه هواپیمای رئیس مجلس نمایندگان می شود، افزود: ترامپ با دست آویز قراردادن تعطیلی دولت از اختصاص این جنگنده در سفر خارجی پلوسی امتناع ورزید.

به گفته آکوستا، این در حالیست که نانسی پلوسی نیز از نمایندگان مجلس خواسته تا از سخنرانی سالانه 'وضعیت کشور' ترامپ در 29 ژانویه (9 بهمن ماه) کنگره ممانعت به عمل آورند و آن را به تعویق بیاندازند.

خبرنگار کاخ سفید شبکه 'سی.ان.ان' با بدوی توصیف کردن اختلاف بین ترامپ و پلوسی ادامه داد: اکنون برخی اقدام متقابل و تلافی جویانه بین این دو را می توان به نبرد بین ترامپ به عنوان کینگ کنگ و نانسی پلوسی به عنوان 'گودزیلا' تشبیه کرد که مشخص نیست در این دعوا کینگ کنگ پیروز خواهد شد یا گودزیلا.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس در این زمینه گزارش داد، ترامپ با اقدام خود تعمدا سفر افشا نشده نانسی پلوسی را که قرار بود به همراه تنی چند از اعضای کنگره برای بازدید از نظامیان آمریکایی حاضر در افغانستان صورت گیرد، لغو کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، این سفر که قرار بود روز پنجشنبه 27 دی ماه انجام شود، یک خطر امنیتی از سوی کاخ سفید عنوان شد اما این درحالی بود که مقامات کاخ سفید گفته اند که هیچ درز اطلاعاتی و امنیتی از این بابت صورت نگرفته است.

رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه شب گذشته در نامه ای به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نوشته بود: «خانم رئیس به اطلاع می رسانم با توجه به تعطیلی دولت، متأسفانه سفر شما به بروکسل، مصر و افغانستان به تعویق افتاده است. هر زمان که تعطیلی دولت به پایان رسید، مجدداً برای گشت و گذار شما برنامه‌ریزی خواهیم کرد. 800 هزار کارگر آمریکایی حقوقی دریافت نکرده اند؛ اطمینان دارم که شما نیز موافق به تعویق انداختن این سفرها هستید. بهتر است در واشنگتن بمانید و با من مذاکره کنید».

در همین حال شبکه خبری آمریکایی 'سی.ان.بی.سی' نیز گزارش داده بود نانسی پلوسی نیز گفته است با توجه به تعطیلی دولت و بنابر ملاحظات امنیتی ممکن است دشواری هایی برای تامین امنیت برای چنین سخنرانی در نشست مشترک کنگره وجود داشته باشد.

به گزارش سی.ان.بی.سی، نانسی پلوسی به خبرنگاران گفته ترامپ اگر بخواهد می تواند این نطق سالانه خود را از محل دفتر کار خود درکاخ سفید به صورت تلویزیونی ایراد کند.

جیم آکوستا خبرنگار کاخ سفید شبکه خبری تلویزیونی 'سی.ان.ان' چندی پیش به خاطر مشاجره با شخص رئیس جمهوری آمریکا در یک کنفرانس خبری از حضور در چنین نشست هایی در کاخ سفید بدستور ترامپ منع اما این حکم سپس از سوی دادگاه لغو شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها