رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 419360

برنی سندرز: جامعه جهانی باید رژیم سعودی را مقصر جنایتهایش برشمارد

ساعت 24- سناتور آمریکایی ضمن انتقاد از حکومت سعودی و ولی‌عهد آن به دلیل اعمال غیرانسانی و بحران یمن، مقابله جهانی با این رژیم را خواستار شد.

style="text-align:justify">یک سناتور دموکرات معروف آمریکایی به تازگی در توییتی به شدت از رژیم سعودی و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد آن انتقاد کرده و از جامعه جهانی خواسته تا این رژیم به خاطر جنایت‌هایش مقصر شناخته شود.

به نوشته وبگاه «میدل ایست مانیتور»، «برنی سندرز» سناتور آمریکایی و از نامزدهای ریاست جمهوری ایالات متحده در سال 2016، از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به‌خاطر حمایت از محمد بن سلمان انتقاد کرد.

وی در توییتی نوشت: «محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی به عنوان یک اصلاح طلب مترقی ستایش شده، اما سابقه او در زندانی کردن، شکنجه و قتل فعالان سیاسی از جمله موارد خلاف این مسئله است.»

وی در ادامه توییت خود نوشت: «اینک وقت آن فرا رسیده تا آمریکا و جامعه بین‌المللی این رژیم مستبد را مقصر و مسئول این اعمال خطاب کنند.»

برنی سندرز همچنین بحران یمن را نتیجه حملات ائتلاف سعودی برشمرد و آن را «بدترین بحران انسانی در جهان» توصیف کرد.

سناتورهای آمریکا در دسامبر (آذر) گذشته با رهبری سندرز خاتمه حمایت نظامی واشنگتن از ائتلاف سعودی در حمله به یمن را خواستار شدند. این قطعنامه که مورد حمایت نمایندگانی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات قرار گرفت، خواستار اتمام حمایت‌های آمریکا از ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در جنگ یمن است.

حمله ائتلاف سعودی به یمن منجر به مرگ ده‌ها هزار یمنی شده و این کشور را در آستانه بحران انسانی شدید و قحطی قرار داده است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها