رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 419433

نقوی حسینی: اجلاس ضد ایرانی لهستان پروژه شکست خورده آمریکاست

ساعت24-یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «اجلاس ضد ایرانی لهستان پروژه شکست خورده آمریکاست»، گفت: اجلاس ضد ایرانی لهستان تهدید حیثیتی برای شرکت‌کنندگان است.

سید حسین نقوی حسینی با اشاره به انصراف برخی از کشورها برای حضور در اجلاس ضدایرانی لهستان، اظهار کرد: قطعا اجلاس لهستان تهدید حیثیتی جدی برای کشورهای غربی مدعی رعایت حقوق بین‌الملل و استقلال کشورها و احترام به موازین بین‌المللی است. این نشست اقدامی ۱۰۰ درصد مداخله‌جویانه در امور داخلی کشوری مستقل به حساب می‌آید و اقدامی علیه امنیت و منافع ملی ماست.

وی افزود: بر این اساس بسیاری از کشورها در این اجلاس شرکت نمی‌کنند چون تهدید حیثیتی جدی برای آنها به شمار آمده و بعد از آن نمی‌توانند از موازین خود دفاع کنند، به همین دلیل اگر کشوری بخواهد در این اجلاس شرکت کند ریسک جدی حیثیتی انجام داده است، لذا خیلی از کشورهای اروپایی برای شرکت در اجلاس انصراف می‌دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «اجلاس ضد ایرانی لهستان پروژه شکست خورده آمریکا خواهد بود»، اظهار کرد: لهستان نیز با پذیرش میزبانی این اجلاس ریسک بزرگی می‌کند، چون قرار است گروه‌ها و افرادی در آن شرکت کنند که برخی از آنها سابقه تروریستی بدنام داشته، آدم‌کش بوده و یا در پولشویی و حمایت از تروریسم نقش داشته‌اند. از طرف دیگر با توجه به این‌که این اجلاس مداخله در امور کشورمان به حساب می‌آید، قطعا باید دستگاه دیپلماسی وضعیت‌اش را با لهستان روشن کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها