رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 419524

آمریکا یک ماهواره جاسوسی به فضا پرتاب کرد

ساعت24-رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که این کشور روز شنبه از «کالیفرنیا» یک ماهواره جاسوسی به فضا پرتاب و آن را در مدار زمین مستقر کرده است.

دو روز بعد از رونمایی راهبرد دفاع موشکی آمریکا توسط رئیس‌جمهور این کشور، خبرها از پرتاب یک ماهواره جاسوسی آمریکا به فضا و استقرار آن در مدار زمین حکایت دارد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، یک موشک‌ از نوع «دلتا ۴» روز شنبه به وقت آمریکا از کالیفرنیا یک ماهواره جاسوسی این کشور را به فضا پرتاب کرد.

بنا بر گزارش این رسانه آمریکایی، این موشک ماهواره‌بر ماهواره جاسوسی متعلق به «دفتر ملی شناسایی» را از پایگاه هوایی «واندنبرگ» به فضا پرتاب کرد و این موشک بعد از ۴ دقیقه طی مسیر توانست به فضا پرتاب شود و در نهایت در مدار زمین قرار گیرد.

دفتر ملی شناسایی آمریکا، عضوی از جامعه اطلاعاتی و یکی از آژانس‌های زیرمجموعه پنتاگون است. توسعه و مدیریت سیستم‌های شناسایی فضایی و انجام فعالیت‌های اطلاعاتی مربوط به امنیت ملی آمریکا از جمله وظایف این دفتر است.

به گفته مقام‌های آمریکایی عملیات پرتاب این ماهواره جاسوسی «ماموریت NROL-۷۱» نامگذاری شده اما آنها اما درباره جزئیات این ماموریت هیچ اظهارنظری نکرده‌اند.

طبق گزارش‌ها، قرار بوده پرتاب این ماهواره جاسوسی سال گذشته انجام شود اما به دلایل مختلف از قبیل نشت هیدروژن، وزش باد شدید و مشکلاتی در تجهیزات ارتباطاتی زمینی پرتاب این ماهواره به تعویق افتاده بود.

پرتاب این ماهواره جاسوسی چند روز بعد از رونمایی از راهبرد جدید دفاعی موشکی آمریکا صورت گرفته که در آن درباره امکان هدف قرار دادن موشک‌ها از فضا مطالعه انجام شود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم رونمایی از این راهبرد، با اشاره به پرتاب اخیر ماهواره‌ «پیام» توسط ایران، اتهام‌زنی‌های بی‌اساس آمریکایی‌ها درباره برنامه فضایی ایران را تکرار کرده بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها