رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 419605

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه

دولت با قیمت گذاری غیرواقعی تولید کنندگان را دربرابرمردم قرار می دهد

ساعت24-دولت دوازدهم با اتخاذ سیاست اشتباه سرکوب ارزی که راهبردی آسیب ساز است و دردولت دهم پیامدهای منفی خودرا نشان داده بود در دام های بزرگی افتاد که رهایی از آن سخت شده است.

خبر
دولت دوازدهم برای اینکه نشان دهد می خواهد به شهروندان سخت نگذرد هرچند وقت نرخی برخلاف واقع برای یک کالا تعیین و آن را اعلام می کند و به تولید کنندگان اخطار می کند نباید از این قیمت عدول نکنند. هنگامی که تولیدکنندگان اما می خواهند تولید کنند با قیمت تمام شده متورمی رو به رو می شوند که آنها را برسردوراهی تولید و عرضه با قیمتهای بالاتر از قیمت اعلامی دولت یا تعطیلی مواجه می کند. بسیار ی از بنگاهها به دلایل گوناگون توانایی تعطیلی واحد ها خود را ندارند و با شرایط دشوار مواجه می شوند. یکی از این کالاها که دولت برای آن قیمت تعیین کرده است گوشت مرغ است که از سوی دولت هرکیلو گرم 10 هزار تومان قیمت خورده است اما قیمت تمام شده آن بالاتر از این رقم است. صفدر پیر مرادی عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه درنشست اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران به وزیر صنعت معدن وتجارت گفت ، چرا دولت با تعیین نرخ غیرواقعی گوشت مرغ مردم را دربرابر تولیدکنندگان قرار می دهد .

من از مدیران دولت می پرسم برای رسیدن به عدد 10هزارتومان برای هرکیلو گوشت مرغ که باید با آن قیمت به دست مصرف کننده برسد قیمت نهاده های دامی را با دلار چند تومانی محاسبه کرده اند. درتولید گوشت مرغ دست کم 75 درصد نهاده های دامی مورد استفاده درصنعت مرغداری با دلار معادل 7500 تومان بوده است. پیرمرادی تاکید کرد اگر برخی شرکتهای دولتی مثل شرکت پشتیبانی دام از انبارهای خود ذرت و سویا با قیمت های زیر قیمت بازار عرضه نمی کرد قیمت هرکیلو گرم گوشت مرغ الان به 20 هزارتومان رسیده بود. درحال حاضرشماری از تولیدکنندگان جوجه یک روزه باتوجه به قیمت تمام شده و قیمت های دستوری برای فروش زیان می دهند.اگر وضعیت این گونه ادامه یابد من هشدار می دهم روزی می رسد که قیمت هرکیلو گرم گوشت مرغ وارداتی زیر 20 هزار تومان نخواهد شد. به گزارش ساعت 24 دراین نشست قدیری دبیر انجمن واردکنندگان نهاده های دامی نیز گفت درحال حاضر تنها یک درصد از مصرف کل گوشت مرغ صادرمی شود و نباید برای این میزان صادرات کاری کنیم که 400 نفر بیکارشوند . اونیز تاکیدکرد قیمت گذاری کاری نیست که بخش خصوصی با آن موافق باشد و بازار با تقاضای واقعی مواجه است و نباید با سیاستگذاری های راه ورود گوشت مرغ به کانال هرکیلوگرم 20 هزار تومان را مسدد کنیم. نباید جلوی واردات را با صدور بخشنامه های متناقض گرفت و با محدودکردن واردات به افزایش قیمت کالاها درداخل کمک کنیم. فرهاد فزونی یکی دیگر از صنعتگران بود که دراین نشست سخن گفت . فزونی به وزیر گفت من می دانم شما همه دردهای صنعتگران را می دانید و حرفی نیست که نشنیده باشید . دلیل اینکه مسایل حل نمی شوند این است که دیدگاه دولت با دیدگاه و هدف دولت با هدف بخش خصوصی مغایرت دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها