رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 419647

جوان شیرازی محکوم به قصاص مورد بخشش قرار گرفت

ساعت 24- با گذشت اولیای دم سی و دومین بخشش متهم به قتل در سال ۹۷ با کمک اعضا و کارکنان شعبه ۷۶ ویژه صلح و سازش استانی فارس رقم خورد.

style="text-align:justify">به گزارش از روابط عمومی دادگستری استان فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی اظهار داشت: در جریان یک نزاع و ایراد ضرب و جرح عمدی با سلاح سرد در سال 93 در شیراز جوانی به قتل رسید و پس از آن متهم به قتل با توجه به شواهد و قرائن موجود به بزه خود اقرار و بازداشت شد و در نهایت مقدمات اجرای حکم قصاص فراهم شد.

معاون قضایی رئیس کل و رئیس شوراهای حل اختلاف فارس افزود: با پیگیری‎های انجام شده از سوی رئیس و اعضای شورای حل اختلاف شعبه 76 ویژه صلح و سازش استانی پس از برگزاری 18 جلسه مصالحه با خانواده مقتول و صحبت با اولیاء دم رضایت شکات حاصل و اولیای دم از حق قانونی و شرعی خود گذشتند و رضایت خود را اعلام و متهم به قتل را مورد بخشش قرار دادند.

وی از صبر و متانت اعضای شورا در جلسه‌های مکرر و حضور در منزل خانواده مقتول و استفاده از ظرفیت بزرگان و معتمدین محلی تقدیر کرد و گفت: رسالت اصلی نهاد شورای حل اختلاف دستیابی به صلح وسازش و اصلی‌ترین نقطه هدف‌گذاری آن سوق دادن پرونده‌ها به محبت و دوستی و برادری بین مومنین است که این امر نیازمند تدبیر همه اعضا و کارکنان و همکاران ساعی ما در شوراهای حل اختلاف استان است.

موسوی خاطرنشان کرد: آن چه که امروز کیمیای گم شده بشریت در دنیای به ظاهر متمدن امروز است گذشت، عفو و محبت است که چنانچه انسان‌ها در مواجهه با یکدیگر این رفتار را داشته باشند، قطعا با مشکلاتی که امنیت، آسایش و آرامش همنوعان را به خطر بیندازد، مواجه نمی‌شوند.

رئیس شوراهای حل اختلاف فارس بیان کرد: این مورد سی و دومین پرونده قتل محکوم به قصاص است که از ابتدای امسال تاکنون در استان فارس با رضایت اولیاء دم به مصالحه ختم شده است.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها