رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 419650

تبعات منفی خصوصی سازی آموزش پزشکی

ساعت 24- رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مصوبه خصوصی سازی آموزش پزشکی با توافق سرپرست وزارت بهداشت اجرایی نخواهد شد.

style="text-align:justify">حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه‌ای که اعضای کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با سرپرست وزارت بهداشت درباره موضوع خصوصی سازی آموزش پزشکی داشتند، گفت: اکثریت اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مخالف مصوبه خصوصی سازی آموزش پزشکی هستند و وزارت بهداشت نیز اجرای این مصوبه را متوقف کرده است.

وی درباره راه‌اندازی یک موسسه بر اساس مصوبه خصوصی سازی آموزش پزشکی در شیراز گفت: سرپرست وزارت بهداشت این موضوع را رد کرد و تا به حال مجوزی برای مرکز آموزش پزشکی خصوصی صادر نشده است و قرار شد که اجرای مصوبه خصوصی سازی آموزش پزشکی متوقف شود.
تبعات منفی خصوصی سازی آموزش پزشکی

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به تبعات منفی خصوصی سازی آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: ما نباید به سمتی برویم که جامعه را به دو قطب غنی و فقیر تقسیم کنیم و هر کس که توان مالی دارد بتواند تحصیل کند و کسانی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند از تحصیل باز بمانند.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز بسیاری با کلاس‌های تقویتی، تست‌زنی و پول‌های کلانی که برای کلاس‌های کنکور هزینه می‌کنند وارد دانشگاه می‌شوند و فاصله طبقاتی بین شرکت کنندگان در آزمون وجود دارد و ما از این مسئله ناراضی هستیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: کسانی که در مناطق محروم درس می‌خوانند نمی‌توانند رقابت عادلانه‌ای با ساکنان کلان‌شهرها که هزینه‌های آن چنانی برای کنکور می‌کنند، داشته باشند و به همین دلیل نباید آموزش پزشکی خصوصی سازی شود، زیرا در این صورت اجحاف در حق کسانی است که توان مالی مناسبی ندارند.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها