رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 419753

اظهارات مک گورک درباره برنامه ترامپ برای سوریه

ساعت24-نماینده سابق ترامپ در ائتلاف ضد داعش که به دنبال اعلام تصمیم خروج از سوریه استعفا کرد، گفت: آمریکا هیچ برنامه‌ای در خصوص سوریه ندارد.

برت مک‌گورک، نماینده سابق واشنگتن در ائتلاف تحت رهبری آمریکا در مبارزه با داعش که به دنبال اعلام تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای خروج از سوریه از سمتش استعفا کرد، گفت: با پیگیری خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، "هیچ برنامه‌ای برای گام بعدی (در این کشور) وجود ندارد" و این امر خطر را علیه نیروهای آمریکایی افزایش می‌دهد.

او این اظهارات را در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس و چند روز پس از کشته شدن چهار آمریکایی در حمله‌ای انتحاری در منبج سوریه بیان کرد؛ حمله‌ای که مرگبارترین حمله علیه نیروهای آمریکایی از زمان اعزام به سوریه در سال ۲۰۱۴ به شمار می‌رود.

مقامات آمریکایی از زمان اعلام تصمیم دونالد ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه اظهارات متفاوتی در این باره داشته‌اند اما پنتاگون اظهار کرده که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه آغاز شده است، اگرچه همچنان مشخص نیست که این روند چه مدت به طول می‌انجامد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مک‌گورک در این برنامه تلویزیونی گفت: رییس جمهور روشن کرده است که ما در حال ترک سوریه هستیم و این به آن معنی است که نیروهای ما تنها یک ماموریت دارند و آن خروجی ایمن از سوریه است.

وی افزود: ما در حال حاضر برنامه‌ای نداریم. این امر آسیب‌پذیری نیروهای ما را افزایش می‌دهد و بر خطری که آمریکایی‌های حاضر در صحنه سوریه را تهدید می‌کند، می‌افزاید و همچنین فضا را برای داعش باز می‌کند.

مک‌گورک گفت: مهم تر از همه این است که آمریکا نمی‌تواند از "شریکی" مانند ترکیه که متحد ناتو است انتظار داشته باشد که جایش را در صحنه سوریه بگیرد.

این مقام آمریکایی ادامه داد: این اقدامی واقع‌گرایانه نیست. اگر به نیروهای ما دستور داده شده که سوریه را ترک کنند و در عین حال تلاش می‌کنند که فرمولی برای جایگزینی شریکی دیگر در سوریه به جای خود بیایند، این اقدام عملی نیست.

مک‌گورک پیش از این هشدار داده بود که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه جایگاه بشار اسد، رییس جمهور سوریه را تحکیم کرده و از نفوذ آمریکا می‌کاهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها