رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 419796

تحریم های جدید آلمان علیه ایران

ساعت24-رسانه‌های آلمانی مدعی شده‌اند که دولت آلمان قصد دارد تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کند که در این رابطه پروازهای ماهان ایر به آلمان قطع خواهد شد.

تحریم
روزنامه آلمانی زود دویچه در گزارشی ادعا کرد که دولت آلمان قصد دارد تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کند، چراکه به رابطه سازمان‌های اطلاعاتی ایران با حملات تروریستی در اروپا شک دارد.

بنابر گزارش زود دویچه، شبکه تلویزیونی شمال آلمان (NDR) و شبکه رادیو تلویزیون غرب آلمان (WDR) قرار است اداره فدرال خطوط هوایی آلمان در روزهای آینده اجازه پرواز خطوط هوایی ماهان ایر ایران را در آلمان لغو کند.

وزارت امور خارجه آلمان حاضر نشده است در باره این تصمیم اطلاعاتی منتشر کند.

به نوشته این روزنامه آلمانی، ماهان ایر سه ‌بار در هفته به دوسلدورف و یک‌ بار نیز به مونیخ پرواز می‌کند. این شرکت هوایی از سال ۲۰۱۱ در فهرست شرکت‌های تحریم شده آمریکا قرار گرفت و آمریکا سال‌هاست از هم‌پیمانان خود می‌خواهد که ماهان ایر را تحریم کنند.

به گزارش دویچه وله، آمریکا مدعی است که این شرکت هوایی با هواپیماهایش نفرهای جنگجو و همچنین سلاح و مهمات به سوریه منتقل کرده است.

روزنامه آلمانی بیلد در ماه دسامبر سال گذشته (میلادی)گزارش داد که دولت آلمان در نظر دارد جلوی فرود آن‌چه "خطوط هوایی تروریستی" در آلمان نام برده شد را بگیرد. اما شرکت هوایی ماهان در پاسخ اعلام کرد که این اخبار واقعی نیستند.

گفتنی است که این اقدام آلمان در ارتباط با تحریم‌های اتحادیه اروپا که از آغاز ژانویه علیه ایران اعمال شده‌اند، نیست.

اتحادیه اروپا به تازگی با ادعای دست داشتن ایران در قتل دو فرد در هلند و تلاش تهران برای انجام حملاتی در فرانسه و دانمارک یک نهاد اطلاعاتی و دو فرد ایرانی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

مقامات کشورمان همواره هرگونه نقش داشتن در این حوادث را رد و تاکید می کنند که این سناریوپردازی‌ها برای تخریب روابط ایران و اروپا مطرح می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها