رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 419905

یک مرکز مطالعاتی در عراق:

آمریکا سرانجام به خواست ایران تن خواهد داد

ساعت 24- مرکز پژوهش های راهبردی «العصر» از مراکز پژوهشی معتبر عراقی در گزارشی نوشته است که همه اقدامات قبلی و آتی ضد ایرانی آمریکا از جمله نشست ورشو تاکنون بی اثر بوده و در نهایت این واشنگتن است که ناچار به خواست ایران تن خواهد داد.

style="text-align:justify"> مرکز العصر در این پژوهش که از سوی «صالح القزوینی» از اعضای این مرکز نوشته شده، آورده است: آمریکا از طریق این همه فشارها می خواهد ایران را با سلاح تهدید به پای میز مذاکره بکشاند اما تن ندادن تهران به آن نشانه بی اثر بودن این فشارها بوده و در نهایت این واشنگتن است که ناچار می شود به خواست ایران تن دهد.

براساس این گزارش تحلیلی، ترامپ رییس جمهور آمریکا در نهایت برای حفظ آبرو خود بعید نیست که بگوید در ازای پذیرش مذاکره از طرف ایران، همه تحریم ها را لغو کرده و برجام را به رسمیت می شناسد و شاید تنها در این صورت تهران به این مذاکره تن دهد.
به نوشته این گزارش، جمهوری اسلامی ایران با مجموعه ای از تدابیر سیاسی، امنیتی و اقتصادی که تاکنون در پیش گرفته می خواهد به ترامپ بفهماند که در سیاست هایش بر ضد تهران دچار توهم شده و به دنبال سراب است و شاید ترامپ هم اکنون به این باور رسیده باشد و یا در آینده به آن برسد.
القزوینی افزوده است که در حال حاضر همه راه هایی که منجر به جنگ بین آمریکا و ایران شود، مسدود است و تنها گزینه جایگزین، فقط مذاکره است.
به گفته وی، ترامپ و تیمش از طریق تحریم ها و اقداماتی که در آینده در پیش خواهند گرفت از جمله نشست ورشو می خواهند تلویحا به تهران بگویند که به دنبال جنگ هستند اما ایران با تدابیر و برگه هایی که در اختیار دارد، درصدد متقاعد کردن ترامپ و تیمش به این است که راهی را که در پیش گرفته اند، بی فایده است.
این عضو مرکز پژوهش های العصر عراق افزوده است که جمهوری اسلامی ایران در طول دو سال مذاکرات هسته ای با کشورهای 1+5 نشان داد که هیچ واهمه ای از مذاکره ندارد اما مخالف مذاکره تحت تهدید و فشار است.
این گزارش تاکید کرده است که آمریکا در طول 9 ماه گذشته که از برجام خارج شده و 2 بسته تحریم اقتصادی بر ایران اعمال کرده نتوانسته است تهران را به تن دادن به مذاکره با واشنگتن مجبور کند.
به نوشته این گزارش، تهران با اقدامات و تدابیری که در پیش گرفته تاکنون نشان داده است که فشارهای آمریکا برای تن دادن تهران به مذاکره به شکست انجامیده و بر جمهوری اسلامی ایران بی اثر بوده است.
نشست ایران هراسی آمریکا که وزیر خارجه آن در سفر اخیرش به منطقه از آن پرده برداشت، قرار است با حضور برخی از متحدان آمریکا از جمله بعضی شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس و در راس آنها عربستان سعودی که به مواضع خصمانه با ایران شهرت دارند در کنار رژیم صهیونیستی برگزار شود.
گفته می شود که برخی از گروه های تروریستی مانند گروهک منافقین نیز به این نشست فرا خوانده شده اند.
کشورهای بزرگ اروپایی به علاوه بسیاری از کشورهای منطقه از جمله کشورهای مهم عربی و ترکیه از مشارکت در این نشست به رغم دعوتی که واشنگتن از آنها کرده، خودداری کرده اند.
واشنگتن می کوشد با ادعای اینکه این نشست صرفا علیه ایران نیست و اوضاع خاورمیانه را بحث و بررسی می کند، کشورهای موثر دنیا را به شرکت به در این نشست ایران هرسانه کاذب ترغیب کند.
دولتمردان آمریکا در حالی با القای رویکرد ایران هراسانه برای برگزاری نشست ضد ایرانی در ورشو برنامه ریزی می کنند که ایرانیان نه تنها 70 سال قبل پذیرای بیش از یکصد هزار پناهجوی لهستانی بوده اند بلکه امروز هم مردم کشورهای همسایه، ایران را پناهگاهی امن در روزهای سختی می دانند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها