رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 419982

اپل بدون تراشه‌های کوالکام نمیتواند گوشی بسازد!

ساعت24 -شرکت تراشه سازی کوالکام بعد از تشدید تنش و درگیری با اپل، به تازگی مدعی شده است که اپل بدون همکاری این شرکت قادر نخواهد بود حتی یک گوشی آیفون تولید کند.

(تصاویر) مراسم رونمایی از محصول جدید اپل هشت در ساختمان جدید این شرکت
dir="RTL">به نظر می‌رسد که دعوا و کشمکش‌های میان کوالکام و اپل به شدت بالا گرفته است و سریال درگیری‌های این دو غول تکنولوژی آمریکایی نیز پایانی ندارد.

چندی پیش بود که اخبار و گزارش‌های متعددی مبنی بر پرونده شکایت کوالکام از اپل، این تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند منتشر شد که گفته شده بود شرکت اپل قصد داشته برای تامین تراشه‌های پردازنده موردنیاز برای تولید و مونتاژ گوشی های آیفون ایکس اس، آیفون ایکس اس مکس و آیفون ایکس آر از تراشه‌های مودم و پردازنده‌های کوالکام استفاده کند، اما این شرکت به دلیل تشکیل پرونده شکایت اپل از این شرکت در خصوص حق امتیاز و پتنت، از فروش تراشه به اپل خودداری کرده است و اپل از تراشه‌های LTE شرکت اینتل بدین منظور استفاده کرده است.

کوالکام و اینتل که دو شرکت آمریکایی بزرگ تولیدکننده تراشه‌های پردازنده و مودم به شمار می روند، در رقابت تنگاتنگی برای جلب توجه اپل در تامین تراشه های موردنیاز آن در تولید آیفون به سر می‌برند.

بر اساس گزارش وب سایت سی‌نت، کوالکام در حال حاضر به اقدامات انحصارگرایانه متعددی متهم شده است که از مهم ترین آنها می‌توان به مواردی همچون دریافت حق پتنت بیشتر، ممانعت و خودداری از فروش پتنت ها به سایر تولیدکنندگان و اجبار اپل و سایر تولیدکنندگان به همکاری انحصاری با خود اشاره کرد.

حالا به نظر می‌رسد که کوالکام به تازگی مدعی شده است که بدون فناوری و تراشه های مودم و پردازنده کوالکام، اپل قادر نخواهد بود به تولید و توسعه گوشی‌های آیفون با همین کیفیت بپردازد.

اپل در صورت عدم همکاری با کوالکام، مجبور خواهد بود با شرکت های دیگری همچون اینتل، سامسونگ و مدیاتک که در مقایسه با تراشه‌های ساخت کوالکام از کیفیت نسبتا کمتری برخوردارند، استفاده کند.

منبع:ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها