رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 420085

وزیر خارجه آلمان: لغو مجوز فعالیت ماهان‌ایر بر اساس منافع امنیتی کشور بود/ به برجام پایبندیم

ساعت24-وزیر امورخارجه آلمان با دفاع از تصمیم این کشور برای لغو مجوز پرواز ماهان ایر در آلمان گفت که این اقدام در راستای تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران است.

هایکو ماس، وزیر امورخارجه آلمان گفت که کشورش بر اساس منافع امنیتی خود تصمیم به لغو مجوز پرواز ماهان‌ایر گرفته است.

صفحه‌ رسمی وزارت امورخارجه آلمان در توئیتر به نقل از هایکو ماس نوشت: این تصیمیم ضروری بر اساس منافع امنیتی ما اتخاذ شده است. این شرکت هواپیمایی تجهیزات و اشخاصی را به مناطق جنگی، بیش از همه سوریه منتقل می‌کند.

در ادامه این توئیت آمده است: توافق هسته‌ای با ایران کماکان برای ما به‌طور فوق‌العاده‌ای اهمیت دارد اما ما این مسئله را کاملا روشن کرده‌ایم که در پاسخ به برخی تحولات دست به اقدامات مناسب می‌زنیم. این تصمیم به‌علاوه در راستای تحریم جدید اتحادیه اروپا (علیه ایران) پس از حوادث در فرانسه و دانمارک اتخاذ شده است.

بنابر این گزارش، یک مقام ارشد در دولت آلمان روز دوشنبه گفت که این کشور حق فعالیت خطوط هوایی ماهان‌ایر ایران را به بهانه موضوعات ایمنی و ظن به کارگیری آنها در مقاصد نظامی، لغو کرده است.

دولت آلمان نسبت به این شرکت هواپیمایی مشکوک و مدعی است که هواپیماهای آن برای مقاصد نظامی خارجی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. ماهان‌ایر از سال 2011 در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز با استقبال از این اقدام آلمان در پیامی توییتری نوشت: آمریکا از تصمیم آلمان مبنی بر لغو حق فرود ماهان‌ایر ایران استقبال می‌کند.

وی در ادامه در اظهاراتی واهی ادعا کرد که این شرکت هواپیمایی با حمایت از آنچه که "تمایلات ویرانگرانه نظام ایران در منطقه" خوانده شد، تسلیحات در خاورمیانه جابه‌جا می‌کند.

پمپئو همچنین از متحدان آمریکا تقاضا کرد که راه آلمان را در پیش بگیرند.

علاوه براین، سخنگوی دولت آلمان با طرح ادعاهایی علیه کشورمان مبنی بر حمایت ایران از تروریسم، این باور را که کشورش تحت فشارهای آمریکا دست به چنین اقدامی زده، رد کرد و گفت که آلمان به دلیل منافع امنیتی‌اش این تصمیم را اتخاذ کرده است.

منبع: ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها